ON - włącz swoją paliwową czujność
Wiosenne kłopoty paliwowe
Zastanawiające jest to, że rolnicy mają najwięcej kłopotów z paliwami w okresie wiosny. Dlaczego? Odpowiedź ukryta jest w długim zimowym przestoju ciągników, po którym są uruchamiane i rozpoczynają prace polowe.
Wtedy uwidacznia się zła jakość paliwa w ich zbiorniku, które często podczas długiego postoju zimowego zmieniło swoje właściwości, m.in. poprzez zwiększenie zawartości wody. Może to doprowadzić do obniżenia sprawności układu wtryskowego czy wręcz poważnego uszkodzenia pompy oraz wtryskiwaczy. Warto więc po zimie opróżnić zbiornik paliwa, wymienić jego filtry na nowe i nalać nowego, niedawno zakupionego.
- Nie zalecam kupowania na zapas paliwa, które przez kilka miesięcy nie będzie zużyte. Z doświadczenia wiem, że taki olej napędowy magazynowany w domowych warunkach ponad dwa miesiące może stwarzać znaczne problemy dla pracy silnika i układu wtryskowego. Koszty napraw tych układów są kolosalne i sięgają kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Dlatego warto dbać o układ paliwowy, czyścić go i nie bić się o każdy grosz na cenie litra paliwa, tylko zainwestować w dobrą jego jakość. Odpłaci się to nam mniejszym spalaniem i znacznie mniejszymi kosztami eksploatacji - odradza pogoń za pozornymi oszczędnościami Robert Halicki.