John Deere jednym z liderów w raportowaniu działań we wszystkich obszarach ESG
Publikacja „Odpowiedzialność społeczna, a odpowiednia komunikacja. ESG w strategii komunikacji firm” przedstawia perspektywy dla firm już obecnie raportujących ESG. W raporcie tym uwzględniono także lidera branży rolniczej - firmę John Deere Polska.
Zaczynając jednak od początku. Raportowanie ESG dotyczy trzech obszarów. Są to środowisko (Environmental), społeczeństwo (Social) oraz ład korporacyjny (Governance). Regulacje związane z kwestią sprawozdawczości firm w tych zakresach są ujęte w Dyrektywie CSRD, która od początku bieżącego roku dotyczy obowiązkowo już 3500 polskich firm. Dyrektywa jest wynikiem prac Unii Europejskiej i w sposób precyzyjny standaryzuje raportowanie niefinansowe wśród podmiotów gospodarczych całej wspólnoty. Założeniem raportowania jest zapewnienie mierzalności działań i przedstawianie informacji popartych danymi. Liczy się w tej kwestii tzw. podejście data-driven, gdzie w wymierny sposób prezentowane są postępy oraz rozwiązania stosowane przez daną firmę.
John Deere – nowe technologie
To podejście ma być wyrazem troski całego świata biznesu o ochronę środowiska, społeczeństwa i zapewnieniem ładu w korporacjach. Chodzi tutaj między innymi o redukcję śladu węglowego, rozwój społeczny i działania w strukturach firm. Co ważne, obecnie pozytywna komunikacja podmiotów w wymienionych wyżej obszarach nie stanowi już wyłącznie obszaru dobrego PR, ale jest wyrazem odpowiedzialności danej firmy. Ewolucja sposobu komunikacji ma na celu zwiększenie świadomości o zmianach zachodzących w środowisku i w społecznościach, ma przyczynić się do motywowania działań. Sprawozdawczość wymaga jednak nowych form raportowania i komunikacji. W publikacji agencji dotRelations, przedstawiono ponad 20 eksperckich komentarzy firm na temat ESG i zrównoważonego marketingu, z różnych sektorów biznesu. Są tutaj tak znane marki jak chociażby Carslberg, Stena Recycling, Śnieżka SA, VelvetCare, Lewiatan czy Eurocash. Jednym z liderów w raportowaniu w obszarach ESG jest oczywiście John Deere.
John Deere wychodzi naprzeciw oczekiwaniom
W XXI wieku rolnictwo stanęło przed wieloma wyzwaniami związanymi ze zmianami klimatycznymi i społecznymi. John Deere jest synonimem postępu, zaangażowania i innowacji, a komunikacja z jej działalności jest jednym z podstawowych elementów tej strategii. Firma przoduje w realizacji aktywności wszystkich obszarów ESG. Jej rozwiązania techniczne i technologiczne są ukierunkowane również na efekty pro środowiskowe. W kwestiach społecznych wspiera inicjatywy pomocy potrzebującym, czego przykładem jest współpraca z United WayWorldwide i przeznaczone środki dla uchodźców z Ukrainy. Przyjęta przez koncern strategia rozwoju innowacji oraz położenie nacisku na nowe technologie wpływa z kolei na infrastrukturę i tym samym realizuje zadania z zakresu ładu korporacyjnego.
Obecnie, świadomość znaczenia komunikacji ma tendencję wzrostową, a realizacja obszarów ESG i raportowanie z pewnością zapewnią pozytywne efekty. W przedstawionym raporcie dotRelations, aż 75% ankietowanych respondentów potwierdziło istotną rolę włączenia działań ESG w strategię komunikacyjną firmy, co ma zaowocować wzrostem świadomości i zwiększyć poziom edukacji stron zainteresowanych.
Technologie John Deere kształtują przyszłość
Od lat firma John Deere skupia się na innowacjach w zastosowaniach rolniczych, wybiegających w przyszłość. Są tutaj 3 najważniejsze strategicznie gałęzie: przede wszystkim elektryfikacja, automatyzacja zmierzająca ku autonomii oraz sztuczna inteligencja.
-„Obszary tej technologii, z którą pracujemy, skupiają się właśnie na rolnictwie precyzyjnym, ponieważ oferuje ono możliwość poprawy plonów, zarządzania finansami i wdrożenia zrównoważonego rozwoju”– mówi Bartosz Białas, Marketing Manager John Deere Polska.
Rolnictwo 4.0 z John Deere – czyli co i jak?
W kwestii elektryfikacji, producent koncentruje się na napędzie elektrycznym, który docelowo ma zastąpić silniki spalinowe oraz hydraulikę. Pierwsze kroki już zostały poczynione. Mamy tutaj np. przekładnię eAutoPowr, gdzie całkowicie zastąpiono elementy hydrauliczne dwoma bezszczotkowymi silnikami elektrycznymi. Wydajność przekładni została zwiększona, a całość zyskała też na trwałości. Rozwiązania autonomiczne można obserwować chociażby w nowoczesnym ciągniku John Deere 8R, a sztuczną inteligencję w technologii See&Spray, która za sprawą zaimplementowanych kamer, pozwala rozróżniać chwasty od roślin uprawnych, czyniąc oprysk bardzo precyzyjnym.
Ważnym elementem działalności firmy jest również współpraca ze światem nauki. W Polsce były np. prowadzone badania wraz z Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu. Dotyczyły one wykorzystania kiszonki z kukurydzy przygotowanej w technologii długiego cięcia oraz jej wpływu na wzrost wydajności mlecznej krów.
– „Gospodarstwo może otrzymać nawet 1,5 l mleka więcej od jednej sztuki dziennie. Dzięki temu badaniu jasno wykazaliśmy, że kiszonka wpływa na zmniejszenie emisji metanu do atmosfery aż o 9% – właśnie do tego wykorzystywane są sieczkarnie serii 8000 oraz 9000. Klient osiąga wysoką jakość sieczki, co dobrze wpływa na zdrowie zwierząt hodowlanych i przekłada się na redukcję poziomu gazów cieplarnianych” – komentuje Bartosz Białas z John Deere Polska
Opublikowany raport „Odpowiedzialność społeczna a odpowiednia komunikacja. ESG w strategii komunikacji firm”, którego tak ważną część stanowi działalność firmy John Deere Polska, jest dla zainteresowanych dostępny do pobrania na stronie: esg-insights.pl.