Doceń polskie. W kwietniu odbędzie się kolejny audyt żywności
Pierwsza atestacja żywności organizowana w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego "Doceń polskie" odbyła się w 2011 roku. Kolejna - pod patronatem ministerstwa rolnictwa - zaplanowana jest na 25 kwietnia.
Przez 7 lat członkowie Loży Ekspertów obradują co kwartał. Sprawdzają produkty spożywcze zgłoszone do oceny i przyznają certyfikaty jakości wyróżniającym się propozycjom. Przez ten czas działalność programu została znacznie rozbudowana, ale zasady przyznawania znaków jakości pozostają niezmienne.
Centrum wiedzy o fałszowaniu i jakości żywności już działa
Smak, wygląd i stosunek jakości do ceny - te cechy żywności oceniają członkowie loży podczas audytów w ramach programu "Doceń polskie". Każdy produkt jest sprawdzony indywidualnie przez wszystkich członków. W gronie ekspertów są osoby zawodowo związane z branżą spożywczą, a jej przewodniczącym jest Mirek Drewniak, współzałożyciel Klubu Szefów Kuchni.
Za każdą z trzech wymienionych cech przyznawane są noty w 10-stopniowej skali. Do zdobycia znaku jakości potrzeba minimum 7,5 pkt., natomiast artykuły z maksymalną liczbą punktów są honorowane również tytułem "Top produkt".
Warto podkreślić, że program nie jest konkursem, czy plebiscytem. Loża Ekspertów nie wybiera najlepszej propozycji w danej grupie produktów, ale oceniając je decyduje, czy spełniają wymogi programu i mogą zostać nagrodzone znakiem promocyjnym.
Udział w certyfikacji jest bezpłatny i niezobowiązujący, a każdy producent może zgłosić dowolną liczbę propozycji do oceny, w tym także wyroby marki własnej. Warunkiem dopuszczenia produktu do certyfikacji "jest posiadanie tzw. polskiego akcentu wyrażającego związek artykułu spożywczego z naszym krajem".
KOWR ogłosi przetargi na dostawy żywności. Potrzebujący nie zostaną sami
Co zyskują producenci, których wyroby otrzymają znaki jakości "Doceń polskie"? - Certyfikaty są przyznawane na 2 lata i przez ten okres laureaci mają do dyspozycji szereg narzędzi wspierających ich działania marketingowe - mówi Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego "Doceń polskie".
- Firmy otrzymują profesjonalne zdjęcia nagrodzonych artykułów, bon na bezpłatne konsultacje ze specjalistą z Centrum Znakowania Żywności, mogą także współpracować z profesjonalną agencją PR. Informacje na temat wyróżnionych wyrobów są zamieszczane na blogu programu, w mediach społecznościowych, a także w mediach, czy e-booku z inspiracjami kulinarnymi. Oferujemy ponadto możliwość uczestnictwa w ciekawych wydarzeniach branżowych i projektach, których jesteśmy partnerem - dodaje ekspert.
- Każdy laureat ma do dyspozycji pakiet narzędzi i wyłącznie od niego zależy, jak je wykorzysta. Producenci, którzy zdobyli wyróżnienia podczas dotychczasowych certyfikacji dowodzą, że w oparciu o znak „Doceń polskie” można budować komunikację podkreślającą wysoką jakość i pochodzenie żywności - uzupełnia Karolina Szlapańska, organizatorka programu.
Kolejny audyt odbędzie się 25 kwietnia w Sosnowcu.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś