Najwyższa jakość produktów kluczem do sukcesu branży

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (zac) | redakcja@agropolska.pl
30-07-2017,15:00 Aktualizacja: 30-07-2017,15:28
A A A

Polepszanie warunków dobrostanu zwierząt oraz higieny produkcji i warunków pracy personelu są kluczowymi działaniami podejmowanymi obecnie przez światowe koncerny drobiarskie - wynika z monitoringu prowadzonego przez Krajową Izbę Producentów Drobiu i Pasz.

Wśród komentarzy dotyczących tych procesów najczęściej pojawiają się opinie o nieuchronności takich działań. Często jednak branży zarzuca się pozorność zmian i przykładanie nadmiernej wagi do praktyk PR.

drób, kurczaki, produkcja drobiu, konsumpcja drobiu, eksport drobiu

Kurczaki będą taniały, bo produkujemy coraz więcej

Analitycy Agencji Rynku Rolnego przewidują, że w tym roku kurczaki będą taniały, gdyż ich produkcja stale rośnie, a możliwości ich sprzedaży za granicę są ograniczone. Niska cena będzie zachęcała do większego spożycia drobiu. Spożycie drobiu w...
Przykładem rozwoju nakierowanego na zapewnienie konsumentów o najwyższej jakości wyrobów oraz o doskonałych warunkach stwarzanych pracownikom jest modernizacja prowadzona w południowokoreańskim przedsiębiorstwie drobiarskim Harim.

Firma ta instaluje w swoich zakładach siedem najnowocześniejszych i najszybszych linii ubojowych i przetwórczych. Nowością jest to, że cały proces produkcji mięsa będzie mógł być publicznie oglądany. Jednej z modernizowanych linii będzie towarzyszył przeszklony korytarz dzięki któremu wycieczki konsumentów będą mogły przyglądać się produkcji, wysokiej jakości procesów oraz warunkom pracy ludzi.

Poprawą dobrostanu ptaków chwalą się coraz bardziej przedsiębiorstwa z USA.

Ostatnio, jeden z branżowych gigantów, Predue Farms zaprosił dziennikarzy na jedną ze swoich ferm. Przedstawicielom mediów pokazano nowoczesny kurnik z dużymi oknami (tradycyjnie tego typu budynki nie posiadają okien lub mają bardzo małe okna).

drób, jaja, produkty drobiarskei, mięso drobiowe

Gdzie możemy eksportować drób i jego produkty?

Główny lekarz weterynarii wydał komunikat, w którym informuje o tym, jakie obecnie tj. na dzień 20 lipca istnieją możliwości eksportu mięsa drobiowego i produktów drobiarskich z Polski do państw trzecich. Mięso drobiowe na...
- W dyskusjach dotyczących trendów w branży podkreśla się, że wysiłki poszczególnych firm mają na celu przede wszystkim osiągniecie korzyści wizerunkowych, które mają pomóc w wypracowaniu przewagi na rynku - mówi Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

Jego zdaniem, przewaga wizerunkowa ma polegać na powiązaniu z marką skojarzeń z dobrostanem zwierząt i wysoka jakością, co powinno skutkować pozytywnymi reakcjami zakupowymi coraz większej liczby konsumentów poszukujących towarów kojarzących się z najlepszym możliwym traktowaniem zwierząt, a także z bezkompromisową jakością i szacunkiem wobec pracowników.

Według KIPDiP światowe trendy z czasem będą przenikać także do Polski. Analitycy Izby przewidują jednak, że będzie to proces powolny, którego prekursorami będą największe firmy drobiarskie oraz sieci handlowe.

Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 6/2024

Hoduj z głową świnie:

-Choroba obrzękowa niejedno ma imię

-Białko paszowe - problem rzeczywisty czy wydumany?

-Remont stada własny lub z zakupu?

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 6/2024

Hoduj z głową bydło:

-Czy i jak stosować aminokwasy chronione?

-Dlaczego wciąż przekarmiamy krowy białkiem?

-IBR, czyli wyzwanie dla nowoczesnych hodowców

PRENUMERATA