Case IH świętuje 175-lecie istnienia
Amerykański producent z Racine to jeden czołowych graczy na świecie w segmencie sprzętu rolniczego. Firma Case IH właśnie rozpoczęła wyjątkowy rok, świętując 175. rocznicę powstania.
Case IH Magnum - trzy pokolenia
Wszystko zaczęło się w 1842 r. w miejscowości Racine w stanie Wisconsin. W miejscu tym Jerome Increase Case założył przedsiębiorstwo o nazwie Racine Treshing Machine Works. Wiosną 1844 r. powstała pierwsza maszyna rolnicza zbudowana przez młodego konstruktora. Była nią młocarnia czyszcząca, która łączyła proste urządzenie do oddzielania ziarna od słomy i plew z wytrząsaczem oraz wialnią. Jerome Increase Case jako pierwszy na świecie wdrożył do produkcji tego typu maszynę.
- Uważam, że to niesamowite widzieć jak daleko nasza firma i przemysł rolniczy zaszły w ciągu ostatnich 175 lat, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że dzisiaj jesteśmy mocniejsi, niż kiedykolwiek przedtem. Naszym głównym celem, który stanowił o naszym innowacyjnym podejściu, jest zapewnienie klientom nieustannie udoskonalanych technologii, które umożliwią im bardziej wydajną i dochodową pracę. Pan Case rozpoczął tę tradycję bardzo intensywnie użytkując maszyny rolnicze zanim założył swoją własną firmę, która pozwoliła mu realizować jego życiową pasję. Wierzył, że każde urządzenie produkowane przez jego firmę musi gwarantować to, co obiecuje marka i osobiście pilnował, by tak się stało. Istnieje wiele opowieści o tym, jak Case wyjeżdżał do innych stanów, aby zbadać problem związany z jego produktem. Robił tak, nawet gdy był już w podeszłym wieku. Te zasady do dziś nas inspirują i stanowią istotne wytyczne - powiedział Andreas Klauser, szef firmy Case IH.
Początki firmy były ściśle powiązane z zaczątkami amerykańskiej gospodarki. Wraz z przenoszeniem się pionierów na zachód, powstawały nowe farmy, aby zapewnić żywność rozrastającym się skupiskom ludzi na wschodzie. W 1869 r. firma Case stworzyła pierwszą lokomobilę, czyli przewoźny silnik parowy. Pojazd ten, choć posiadał koła, wykorzystywał konie jako siłę pociągową, a motor służył do stacjonarnego napędu towarzyszących urządzeń, głównie młocarń. W 1876 r. skonstruowano w Racine pierwszą samojezdną lokomobilę. Silniki parowe bardzo szybko zaczęły w Ameryce zastępować konie przy żniwach, a do 1886 r. firma J.I. Case Threshing Machine Company stała się największym producentem tego typu napędów. Sześć lat później producent z Racine stworzył pierwszy ciągnik z silnikiem benzynowym. Ważną datą dla marki Case jest także 1923 r. Była ona początkiem produkcji kombajnów zbożowych. Fabrykę okrętów żniwnych ulokowano w Turlington w stanie Iowa. Maszyny te były wytwarzane do 1972 r. Do produkcji kombajnów z logo Case już więcej nie powrócono.