Case IH Magnum - trzy pokolenia
Historia ciągników w SGR Baszewice, w woj. zachodnio-pomorskim zaczęła się od Magnuma 7240. - Ciągnik ten zakupiliśmy w latach osiemdziesiątych i sprzedaliśmy parę lat później w dobrym stanie. Widząc jak jest twardy kupiliśmy drugiego Magnuma 7240 w 1996 roku - mówi Piotr Radziun, pełnomocnik zarządu odpowiedzialny za prace polowe i park maszynowy.
Pierwszy kontakt pracowników SGR Baszewice z marką Case IH, miał miejsce podczas współpracy z jednym z dużych dilerów z Niemiec, który we wczesnych latach osiemdziesiątych oferował czerwone maszyny w Polsce. – Wtedy wypożyczaliśmy od nich pięć kombajnów. Współpraca układała nam się na tyle dobrze, iż zakupiliśmy w tej firmie obydwa 7240 wspomina Piotr Radziun. Wraz z upływem czasu zmieniali się też dilerzy. Pierwszego Magnuma 310 SGR Baszewice zakupił w szczecińskim oddziale Interhandlera. Natomiast nowsze ciągniki u obecnego dilera Agromarket Wiewiecko. - Choć to młody diler to szybko się uczą i współpracujemy z nimi chętnie, gdyż naprawdę podchodzą do obsługi posprzedażnej poważnie. Natomiast poprzedni diler Case IH, nazwy nie będę przytaczał, który już nie należy do sieci dilerskiej bardzo drogo nam sprzedawał części. Jesteśmy więc zdecydowanie zadowoleni ze zmiany – wyjaśnia pełnomocnik zarządu.
Case IH Optum - nowa seria pomiędzy Pumą, a Magnum
W Baszewicach wciąż pracują Magnumy kolejnej generacji – MX 170 i MX 230. Obecnie najcięższe prace polowe wykonują dwa Magnumy 310. Jak podkreśla Piotr Radziun, nie było przypadku, aby którykolwiek z nich miał dłuższy przestój serwisowy. Całości parku Magnumów dopełnia ciągnik Puma 230 CVX. Jest to pierwszy ciągnik z przekładnią bezstopniową. Marek Łazar, operator Pumy CVX, pytanie o oto czy przesiadłby się na ciągnik z mechaniczną przekładnią odpowiada szczerze, że wolałby już nie. Cóż, w sumie nie ma co się dziwić, człowiek łatwo przyzwyczaja się do lepszych warunków. Różnica w komforcie, na korzyść Pumy CVX, jest znaczna. Tym bardziej, że Matek Łazarz jest także operatorem kombajnów i jak sam mówi przyzwyczaił się do bezstopniowego regulowania prędkości jazdy przesuwaniem dźwigni.