100 ton żywności w akcji promocyjnej dla pielgrzymów
40 tys. butelek soków jabłkowych, 8 ton jabłek (50 tys. sztuk), 50 tys. opakowań kabanosów drobiowych - w sumie 100 ton żywności wydano uczestnikom Światowych Dni Młodzieży w ramach promocji polskich produktów - podsumował w środę resort rolnictwa akcję prowadzoną w Krakowie.
Podczas siedmiodniowej akcji promocyjnej do pielgrzymów trafiło ponadto 50 tysięcy opakowań pokrojonej w talarki marchewki, 50 tysięcy jogurtów truskawkowych, 50 tysięcy butelek wody mineralnej.
Światowe Dni Młodzieży to szansa na promocję polskiej żywności
Akcja promocyjna została zorganizowana w Krakowie, u podnóża Wawelu w dniach 25 - 31 lipca br. Degustacja prowadzona była w ramach Pawilonu Polskiego.
W czterech sferycznych namiotach prezentowano osiągnięcia polskiej gospodarki, nauki i kultury, a także polskiego rolnictwa. Propozycje Pawilonu skierowane były do młodzieży całego świata, tłumnie odwiedzającej w tych dniach stolicę małopolski.
Jabłka, pieczywo i kabanosy. Wiemy, co będą jedli pielgrzymi ŚDM
Kampania promocyjna dotycząca rolnictwa prowadzona była pod hasłem "Poland tastes good". Celem kampanii było przedstawienie uczestnikom Światowych Dni Młodzieży najlepszych polskich produktów oraz promocja Polski na arenie międzynarodowej.
Akcję prowadziło Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie z Agencją Rynku Rolnego.