Warzywa wśród najczęściej kupowanych mrożonek
Wartość kupionych w ubiegłym roku mrożonek przez gospodarstwa domowe w Polsce przekroczyła 1,8 mld zł. Najczęściej kupujemy mrożone warzywa i pizze - wynika z analiz ekspertów Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Według danych przeciętny Polak kupuje mrożonki średnio 14 razy w roku. Od grudnia 2021 r. do listopada 2022 roku podczas jednych zakupów konsumenci wydawali na mrożonki średnio 10 zł (+7 proc. rok do roku). Najczęściej sięgają po warzywa oraz dania gotowe. Razem produkty te stanowią 64 proc. rynku mrożonek.

ARiMR ma wzmocnić nadzór na rynkiem owoców i warzyw
Z badania wynika, że do mrożonych warzyw należy 33 proc. rynku. W tej kategorii zdecydowanie większą popularnością cieszą się mieszanki i zupy (74 proc.) niż mrożonki jednorodne (26 proc.). Z kolei mrożone dania gotowe to drugi pod względem najczęściej kupowanych produktów, do których należy 31 proc. rynku.
- Polacy cenią sobie łatwość i szybkość przygotowania posiłków. Kupując odpowiednie mieszanki, mają w zamrażarce pokrojony i obrany produkt, który nie wymaga dużej inwencji kulinarnej. Dzięki temu nawet osoby niepotrafiące gotować, mogą samodzielnie przygotować ciepły, domowy posiłek - zwraca uwagę Jakub Dubniak, konsultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia .
Najwięcej mrożonek (54 proc.) pod względem wartości, sprzedawanych jest w dyskontach, gdzie 49 proc. stanowią marki własne sklepów.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś