Resort infrastruktury nie godzi się na dzierżawę terminala zbożowego w Gdyni. Dlaczego nie uzasadnia tej decyzji?
Nie wyrażamy zgody na dzierżawę terminala zbożowego w Gdyni w obecnej formule przetargowej - poinformowało w środowym komunikacie Ministerstwo Infrastruktury.
„Podjęliśmy decyzję, że nie wyrażamy zgody na dzierżawę terminala zbożowego w Gdyni w obecnej formule przetargowej. Decyzja została podjęta w celu zapewnienia bezpieczeństwa państwa. Opinie, na podstawie których zapadła, mają charakter niejawny, dlatego Ministerstwo Infrastruktury stanowiska nie uzasadnia” - podał resort w komunikacie na platformie X (dawniej Twitter).
Wiceminister aktywów państwowych: unieważnienie przetargu na dzierżawę terminala zbożowego Gdyni jest możliwe
Bałtycki Terminal Zbożowy jest specjalistycznym terminalem masowym oferującym usługę przeładunku oraz czasowego składowania zbóż, nasion oleistych oraz surowców paszowych. Jak informuje na swojej stronie internetowej Port Gdynia, na terenie terminalu znajdują się magazyny płaskie, silosy i elewator o łącznej pojemności umożliwiającej składowanie do 72 tys. ton ładunków.
Przetarg na dzierżawę terminala do 2053 r. ogłoszono w październiku 2022 roku. Dotyczył on nieruchomości gruntowej położonej przy Nabrzeżu Indyjskim i Nabrzeżu Norweskim oraz przy ul. Indyjskiej i al. Solidarności.
8 listopada ub.r. Zarząd Morskiego Portu Gdynia informował, że w wyniku przeprowadzonego publicznego postępowania w trybie przetargu za najkorzystniejszą została uznana oferta złożona przez konsorcjum: Szczecin Bulk Terminal, Tapini oraz Ribera. 15 grudnia została zawarta z konsorcjum przedwstępna warunkowa umowa dzierżawy.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś