Wiceminister aktywów państwowych: unieważnienie przetargu na dzierżawę terminala zbożowego Gdyni jest możliwe

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Łukasz Pawłowski PAP, (DK) | redakcja@agropolska.pl
07-02-2024,16:40 Aktualizacja: 07-02-2024,16:42
A A A

Unieważnienie przetargu dotyczącego dzierżawy terminala zbożowego w Porcie Gdynia jest możliwe - poinformował w środę podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wiceminister aktywów państwowych Zbigniew Ziejewski.

Wiceminister przedstawiał na posiedzeniu komisji stanowisko Ministerstwa Aktywów Państwowych dotyczące przetargu na dzierżawę terminala zbożowego w Porcie Gdynia.

"W tym momencie będziemy dalej z panem ministrem Marchewką (...) decydować o tym, co w sprawie tego przetargu mamy zrobić. Dzisiaj przetarg jest zakończony (...) i czeka(...) na decyzję. Możemy go unieważnić, ale będziemy się nad tym zastanawiać, jaką procedurę wybrać" - powiedział Ziejewski.

Zapowiedział też zmiany kadrowe w Krajowej Grupie Spożywczej. "Dokonamy zmiany zarządu w Krajowej Grupie Spożywczej" - powiedział.

sejm, komisja rolnictwa, port gdynia, dzierżawa

Ważą się losy dzierżawy terminala zbożowego w Gdyni

Analizujemy zapisy przetargowe na dzierżawę terminala zbożowego w Gdyni. Do zawarcia ostatecznej umowy potrzebna jest zgoda ministra infrastruktury - poinformował w środę wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Marchewka odpowiadał na...

Na posiedzeniu komisji obecny był również wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka, który przypomniał, że procedura, która dotyczy wydzierżawienia terenu portu została rozpoczęta przez poprzedni rząd i także przez poprzednią władzę została wybrana oferta. Jak wyjaśnił, ogłoszenie postępowania na dzierżawę terminala miało miejsce 22 wrześniu 2022 r., 8 listopada ub.r. nastąpił wybór oferty. Przetarg dotyczył dzierżawy terminala, tj. dwóch nieruchomości portowych do 2053 r.

15 grudnia 2023 r. została zawarta z konsorcjum przedwstępna warunkowa umowa dzierżawy terminala. Zarząd Morskiego Portu Gdynia poinformował, że w wyniku przeprowadzonego publicznego postępowania w trybie przetargu za najkorzystniejszą została uznana oferta złożona przez konsorcjum: Szczecin Bulk Terminal, Tapini oraz Ribera.

Marchewka przypomniał, że zgodnie z ustawą o portach i przystaniach morskich, są cztery przesłanki, w których minister może odmówić udzielenia zgody na dzierżawę: są to m.in. zagrożenie obronności państwa, bezpieczeństwa publicznego; niezgodność przewidywanego sposobu zagospodarowania nieruchomości ze strategiami rozwoju; stwierdzenie niezgodności z planem rozwoju portu; inny ważny interes publiczny.

Poleć
Udostępnij