New Holland T4.85. Czwórka na 86 KM
Oczywiście z chęcią zażyczylibyśmy sobie jeszcze dwóch biegów zmienianych pod obciążeniem. Wtedy można by praktycznie zapomnieć o przekładaniu dźwigni w inne położenie. W sumie nie będąc przekonani do downsizingu (zmniejszania pojemności przy utrzymaniu poziomu mocy) w przypadku ciągników rolniczych, nie możemy nie przyznać, że silnik FPT F5C z testowego ciągnika odznacza się co najmniej dobrą reaktywnością i elastycznością.
Sieczkarnie New Holland FR Forage Cruiser
Bez AdBlue
W silnikach ciągników tej serii New Holland stosuje recyrkulację spalin. Dlaczego nie AdBlue? Producent tłumaczy to niezbyt wysoką temperaturą spalin. Dlatego w tej kategorii ciągników nie ma układu SCR, a pod maską znajdziemy srebrną tubę, czyli katalizator połączony z filtrem cząstek stałych. Ten filtr jednak nie wymaga aktywnej regeneracji i jest przewidziany na całe życie ciągnika. Na pewno do zalet należy brak konieczności regeneracji aktywnej.
W zbiorniku na paliwo, który dla całej serii T4 jest tak samo duży, zmieści się do 115 l oleju napędowego. Nawet w ciężkiej pracy powinno starczyć na przynajmniej dwa pełne dni.
Obsłudze codziennej nie można wiele zarzucić. W naszej ocenie na plus trzeba zaliczyć proste wysuwanie na bok chłodnicy oleju, otwieranie chłodnicy powietrza zasysanego do turbiny oraz szybki dostęp do chłodnicy płynu silnika tylko poprzez odchylenie gumowych fartuchów. Ponadto do sprawdzenia poziomu oleju silnikowego nie potrzeba podnosić maski. Wyjęcie filtra powietrza jest proste, gdyż zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego ma wcięcie umożliwiające swobodne zapięcie klipsa pokrywy filtra.
Akumulator umieszczony jest pod schodkami z prawej strony. To modernizacja w porównaniu do jeszcze niedawno dostępnych modeli serii T4, które akumulator miały pod pierwszą chłodnicą. Modernizacja o tyle dla użytkownika lepsza, że do wyjęcia akumulatora jest więcej miejsca, ale z drugiej strony, aby w ogóle podnieść schodki, trzeba użyć klucza 13. Na pewno przydatna, ale oby jak najrzadziej używana, jest ręczna pompka paliwa tuż przy filtrach. Zapowietrzenie układu paliwowego jest jedną z bardziej denerwujących sytuacji, ale pompka umieszczona w sposób, który ułatwia naciskanie całą dłonią przenoszącą nacisk ciała, na pewno pomoże z szybszym uporaniem się z takim kłopotem.
Półbiegi dobra rzecz
Do testu otrzymaliśmy ciągnik wyposażony w najbardziej rozbudowaną przekładnię Dual Command z rewersorem elektrohydraulicznym. W tej wersji za pomocą dźwigni na prawej konsoli zmieniamy cztery biegi podstawowe, a za pomocą dźwigni umieszczonej na dole zmieniamy trzy zakresy.