Sieczkarnie New Holland FR Forage Cruiser
Pokazane po raz pierwszy na targach Agritechnica 2015 nowe sieczkarnie polowe ze stajni New Holland zyskały m.in. czystsze silniki i zmodernizowany wygląd.
Jak podaje producent, maszyny serii FR wyposażone są po raz pierwszy w jednostki napędowe dostosowane do ich specyfiki pracy. Charakterystyka silników została przekonstruowana tak, aby uzyskać szczyt momentu obrotowego w szerszym zakresie i przy niższych obrotach diesla, w porównaniu np. do motorów obecnych w kombajnach zbożowych.
Nowa rodzina sieczkarń, podobnie jak ustępująca liczy pięć modeli. Silniki zmodernizowanych maszyn mają generalnie o kilkadziesiąt koni mechanicznych więcej w porównaniu do ich poprzedników. Wyjątkiem jest flagowy model FR 850. Ten ostatni jest jedyną maszyną, w której jednostka napędowa nie uległa zmianie. W sieczkarni tej siedzi ponad 20-litrowy Vector ze stajni FPT o mocy 824 KM.
New Holland rozszerza program Harvest Masters
Spośród modeli, w których diesle przeszły metamorfozę w celu spełnienia normy emisji spalin Euro IV, najmniejszy przedstawiciel FR 480 uzyskuje maksymalnie 476, zaś największy 775 KM. Osiągi te uzyskiwane są w bardzo szerokim przedziale prędkości obrotowej silnika wynoszącym 1700-2000 na minutę.
Producent podkreśla bardzo niskie zużycie paliwa nowych jednostek napędowych, które współpracują ze zmodernizowanym system zarządzania wydajnością. Jak czytamy w komunikacie prasowym spalanie oleju napędowego wynosi ok. 0,5 l na tonę zebranej i pociętej na 8-milimetrowe odcinki kukurydzy.
Kolejną, najbardziej zauważalną zmianą w sieczkarniach polowych New Holland są nowe kabiny. Od ich poprzedniczek wyróżnia je bogatszy pakiet lamp roboczych mocowanych na przypodłogowej listwie oraz w części dachowej. Z kolei gruntownej modernizacji uległ boczny panel wraz z dżojstikiem. Podobny wygląd ma wnętrze kabiny w największych kombajnach zbożowych firmy z logo niebieskiego liścia, czyli CR.