Polskie firmy mają coraz większy potencjał eksportowy
Zakończył się drugi cykl spotkań w ramach Programu Rozwoju Eksportu realizowanego przez Bank Zachodni WBK wraz z partnerami merytorycznymi: Bisnode, Google oraz Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych pod patronatem ministra spraw zagranicznych i ministra gospodarki.
Ponad 600 przedstawicieli firm z całej Polski, reprezentujących wiele branż, mogło zapoznać się z takimi zagadnieniami dotyczącymi eksportu, jak finansowanie, analiza rynków i partnerów biznesowych, ubezpieczenia czy dotacje.
Oto najbardziej obiecujące kierunki dla eksporterów z Opolszczyzny
- Program Rozwoju Eksportu pokazał wielki potencjał polskich firm. Przedsiębiorcy są świadomi, że działalność eksportowa przynosi wymierne korzyści i stają się coraz aktywniejsi na rynkach zagranicznych. W ramach programu pokazujemy im, jak mogą bezpiecznie eksportować. Podpowiadamy też, w jaki sposób minimalizować ryzyko i nawiązywać cenne partnerstwa - mówi Jerzy Śledziewski, dyrektor obszaru strategii i sprzedaży produktów w pionie bankowości biznesowej i korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.
Rosnące zainteresowanie polskich firm rynkami zagranicznymi potwierdzają liczby. Według danych Bisnode Polska, partnera merytorycznego programu, w pierwszej połowie 2015 roku liczba zamówionych przez polskich eksporterów raportów o firmach z zagranicy wzrosła aż o 44 proc.
Z kolei ekonomiści Banku Zachodniego WBK przewidują, że w najbliższych latach polski eksport wciąż będzie cechował się dużą dynamiką.
Eksporterzy branży spożywczej wezmą udział w wirtualnej misji
Uczestnicy wydarzeń realizowanych w ramach programu mogli dowiedzieć się m.in. jak uzyskać dotacje na rozwój działalności eksportowej, tworzyć lokalne hity eksportowe oraz nawiązać bezpośrednie kontakty z kontrahentami.
Co istotne, przedsiębiorcy aktywnie uczestniczą i wpływają na kształt wydarzeń Programu. Organizatorzy umożliwiają udział w dyskusji, ocenę poszczególnych elementów oraz prezentację swoich oczekiwań odnośnie kolejnych spotkań.
- Jak wynika z przeprowadzonych przez nas ankiet, przedsiębiorcy wysoko oceniają merytoryczne aspekty konferencji, takie jak prezentacje tematyczne, debaty z udziałem ekspertów oraz warsztaty. Uczestnicy chętnie pytają o konkretne rozwiązania ułatwiające działalność eksportową, jak np. portal SantanderTrade, który zawiera szczegółowe informacje o 185 rynkach - mówi Robert Antczak, dyrektor departamentu sprzedaży w pionie bankowości biznesowej i korporacyjnej BZ WBK.
Cechą charakterystyczną Programu Rozwoju Eksportu jest również to, że spotkania, konferencje i warsztaty odbywają się w kilkunastu najważniejszych miastach w Polsce. Dzięki temu, w wydarzeniach mogą uczestniczyć przedsiębiorcy z całego kraju.
Pomorskie firmy zainteresowane eksportem dostaną wsparcie
Drugi cykl wydarzeń Programu Rozwoju Eksportu obejmował m.in. konferencje, warsztaty, seminaria, śniadania biznesowe oraz wirtualne misje handlowe. Wzięło w nich udział ponad 600 przedstawicieli firm z całej Polski.
Bank Zachodni WBK przewiduje kontynuację tej inicjatywy. Kolejne wydarzenia w ramach Programu Rozwoju Eksportu odbędą się wiosną 2016 r.