Eksporterzy branży spożywczej wezmą udział w wirtualnej misji
6 listopada polscy eksporterzy z branży spożywczej będą mieli unikalną możliwość wzięcia udziału w wirtualnej misji gospodarczej do Chile.
Wideokonferencję pomiędzy Warszawą, Poznaniem i Wrocławiem a Santiago de Chile organizują wspólnie Bank Zachodni WBK oraz Banco Santander Chile.
Sektor rolno-spożywczy rośnie w siłę. Polska eksportową lokomotywą
W misji wezmą także udział eksperci zaproszeni przez BZ WBK oraz Banco Santander Chile. Opowiedzą oni o regulacjach związanych z obrotem produktami spożywczymi na rynku chilijskim oraz ich spedycją.
- Branża spożywcza jest tą, która może z powodzeniem szukać swoich szans nawet na najdalszych rynkach. Pokazała to bardzo wyraźnie nasza czerwcowa, również wirtualna, misja do Chin, w której uczestniczyło ponad 30 polskich firm. Spotkanie było udane i co najważniejsze dla wielu uczestników bardzo owocne. Ekspansja poza Europę nie jest łatwa, takie misje bardzo ją ułatwiają, tym bardziej, że stawiamy na praktyczne elementy tych konferencji a firmy mogą nawiązać tam realne relacje biznesowe - mówi Robert Antczak, dyrektor sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.
Sektor rolno-spożywczy kluczem do wzrostu polskiego eksportu
Poza żywnością, w wymianie handlowej z Chile ważną pozycję w naszym imporcie zajmuje również miedź. W stronę najwęższego kraju Ameryki Południowej coraz śmielej spoglądają jednak również polscy eksporterzy.
Na razie polska branża spożywcza obecna jest w Chile głównie pod postacią gotowych artykułów spożywczych, jak np. wódka, soki czy słodycze. W eksporcie do Chile na ten moment dominują urządzenia mechaniczne i elektryczne, w tym do rejestracji i odbioru dźwięku, tworzywa sztuczne i wyroby, pojazdy, statki powietrzne, jednostki pływające i współdziałające urządzenia oraz produkty przemysłu chemicznego i przemysłów pokrewnych.
Ameryka Łacińska to wciąż terra incognita dla wielu polskich branż, a całkowity eksport do tego regionu sięga zaledwie nieco ponad 4 proc. w całości polskiego wywozu. Biznes na tym kontynencie, choć odległym geograficznie, wcale nie musi być trudny, czego doskonałym przykładem jest właśnie Chile - podkreślają eksperci BZ WBK.
W Chinach litr mleka kosztuje 9 zł. To szansa dla polskich firm
Na dobrą atmosferę dla wymiany międzynarodowej i inwestycji zagranicznych wpływają też przejrzystość i stabilność prawna i biznesowa, jak również niskie obciążenia inne niż cła. Z tych powodów Chile uznawane jest za jeden z najlepszych kierunków dla firm, które chcą postawić pierwsze kroki w Ameryce Łacińskiej.
- Uwaga! Rejestracja na wydarzenie trwa do 5 listopada do godz. 16. Wystarczy wysłać zgłoszenie na adres finansowanie.handlu@bzwbk.pl z tytułem maila "Misja Chile". Wydarzenie zostało objęte patronatem Ambasady RP w Chile.