Żywność jest zbyt cenna, by ją marnować. Rusza specjalna kampania
Polska Izba Żywności Ekologicznej rozpoczyna kampanię promującą niemarnowanie jedzenia. Według danych Federacji Polskich Banków Żywności najczęściej wyrzucamy pieczywo, wędliny oraz owoce i warzywa.
Do marnowania jedzenia przyznaje się aż 42 proc. Polaków, a w naszych śmieciach rocznie ląduje 9 mln ton żywności. W odpowiedzi na te zatrważające dane, PIŻE rozpoczyna kampanię Eko jemy-nie marnujemy.
Pozostałości pestycydów w żywności. EFSA opublikowała raport
Jej celem jest nie tylko zachęcanie do sięgania po bardziej przyjazną dla naszej planety certyfikowaną żywność ekologiczną, ale także po racjonalne nią gospodarowanie, tak, by zminimalizować marnowanie jedzenia.
Kampania skierowana jest do dwóch grup docelowych - producentów rolnych i dystrybutorów żywności, którzy otrzymają pakiet konkretnych wskazówek, które pomogą im ograniczyć marnotrawstwo żywności oraz konsumentów, wśród których zostanie przeprowadzona kampania edukacyjna motywująca do podejmowania proekologicznych postaw.
Działania będą realizowane do października.
- Marnowanie żywności, to problem nie tylko naszego kraju, ale w Polsce jego skala jest zatrważająca. Uważamy, że nie należy wyrzucać żadnego jedzenia, natomiast marnowanie żywności ekologicznej, która została wyprodukowana tak ogromnym nakładem sił, przy wyeliminowaniu chemii, jest szczególnie trudne do zaakceptowania. Z tego względu zdecydowaliśmy się na realizację działań skierowanych zarówno do tych, którzy jedzenie produkują, jak i konsumują, które mają wzbudzić refleksję, czy rzeczywiście zrobili wszystko, by uniknąć wyrzucania jedzenia do kosza - mówi Krystyna Radkowska, prezes PIŻE.
W ramach kampanii zaplanowano wiele działań o charakterze promocyjno-informacyjnym, w tym m.in.: produkcję materiałów edukacyjnych skierowanych do obu grup docelowych programu, stworzenie filmików poradnikowych, działania media relations, współpraca z influencerami oraz obecność na targach i wydarzeniach branżowych.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś