Wysoka ocena obsługi w ARiMR. Co docenili ankietowani?
88,8 proc. osób załatwiających w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprawy w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wyraziło pozytywne opinie na temat jakości obsługi.
ARiMR podkreśla, że jest to ocena o 16,4 proc. wyższa niż w ubiegłym roku, a dane te pochodzą z raportu „Polska Wieś i Rolnictwo 2023”.
„Działalność ARiMR oceniona została pozytywnie przez beneficjentów. Docenili oni przede wszystkim dostępność placówek, łatwość kontaktu telefonicznego z pracownikami i ich kompetencje, a także możliwość złożenia wniosku przez internet. Spośród stron internetowych instytucji, które podlegają Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi, to witryna ARiMR jest wskazywana jako główne źródło informacji o dostępnych programach wsparcia dla rolników (55,7 proc.). Wysoko oceniona została także jakość działań informacyjnych prowadzonych przez Agencję za pośrednictwem różnych narzędzi (telewizja, radio, prasa, broszury, ulotki, portal internetowy, infolinia i punkty informacyjne) - 59,2 proc. ocen bardzo dobrych i dobrych wystawionych przez rolników i 78,9 proc. ocen bardzo dobrych i dobrych wystawionych przez załatwiających sprawy w jednostkach ARiMR w ostatnich 12 miesiącach” – wskazano w komunikacie.
Raporty „Polska Wieś i Rolnictwo” powstają na podstawie cyklicznego badania ankietowego, prowadzonego od 2004 r. Zawierają m.in. ocenę działających na rzecz sektora rolnictwa instytucji oraz opinie rolników dotyczące sytuacji gospodarstw rolnych, podnoszenia wiedzy i umiejętności rolniczych czy korzystania z internetu.
„Ponadto respondenci wypowiadają się na temat skierowanych do nich unijnych programów pomocowych, zakresu wsparcia ze środków publicznych, a w minionym roku udzielili także odpowiedzi na pytania o wpływ wojny na bezpieczeństwo żywnościowe naszego kraju” – zaznaczono w opisie najnowszego raportu.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś