Najnowsza reklama przyprawy Knorr wprawiła w osłupienie plantatorów z okolic Radomia. Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej żąda natychmiastowego zaprzestania emisji spotu.
Właściciel przyprawowej marki Knorr w swojej najnowszej reklamie chwali się tym, że sprowadza paprykę z Hiszpanii, która jest "najlepsza". Taki przekaz rozsierdził mazowieckich plantatorów papryki, którzy głośno krytykują spot.
Paprykarze podkreślają, że reklama przekazuje konsumentom nieprawdziwe informacje i może zniechęcać do kupowania papryki produkowanej w naszym kraju.
Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej wystosowało list do prezesa firmy Unilever Polska (jest właścicielem marki Knorr), w którym żąda natychmiastowego wycofania z emisji reklamy przyprawy.
Susza coraz mocniej uderza w producentów warzyw, którzy podkreślają, że ten rok będzie jednym z najgorszych od ponad 20 lat. - Wysychają stawy i studnie, a nam kończą się pomysły, co dalej robić - mówi Marcin Popławski,...
- W naszej ocenie jest to działanie niedopuszczalne. Od wielu lat jesteśmy polskim zagłębiem paprykowym i uważamy, że nasze warzywa wcale nie są gorsze. Konsumenci powinni mieć możliwość porównania cech naszej i hiszpańskiej papryki, a tego w reklamie nie ma - powiedział w rozmowie z dziennikiem "Echo Dnia" Mirosław Łuska, prezes ZPPRP.
W liście otwartym skierowanym do koncernu przez Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej czytamy, że "są poważne obawy co do tego w czym papryka z Hiszpanii jest lepsza od tej produkowanej w Polsce. Chcielibyśmy zaznaczyć, że w Polsce produkuje się paprykę nie gorszą pod każdym względem niż ta produkowana w Hiszpanii. Nie ma i nie będzie naszej zgody na tak jednostronny przekaz dotyczący papryki w Państwa reklamie emitowanej w mediach w Polsce i co za tym idzie, skierowanej do Polaków. (...) Nasi producenci nie mają się czego wstydzić i produkują paprykę bardzo dobrej jakości, na pewno nie gorszej od hiszpańskiej".
Jak do całej sprawy odnosi się firma Unilever Polska, która jest polskim przedstawicielstwem jednego z największych koncernów spożywczych na świecie? Tłumaczy, że "zamysłem nie było wywołanie negatywnych odczuć".
[WIDEO] Ostra papryka prosto z Hiszpanii. Obejrzyj kontrowersyjną reklamę przyprawy
"Jednocześnie zapewniamy, że celem reklamy nie był wpływ na wizerunek producentów papryki w Polsce. Odpowiadając na potrzeby naszych konsumentów tworzymy propozycje produktów zgodnie z ich preferencjami. Wspomniana reklama jest częścią większej kampanii przypraw. Wśród nich posiadamy również te, które pochodzą od polskich producentów, takie jak kminek oraz tymianek, a w przyszłości planujemy poszerzenie gamy przypraw pochodzących z Polski o kolejne produkty" - pisze Michał Krygier, foods director Unilever Polska.
źródło: "Echo Dnia" strefa AGRO