Opozycja zarzuca resortowi zbyt duże wydatki na promocję i reklamę

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (dk) | redakcja@agropolska.pl
27-01-2020,12:30 Aktualizacja: 27-01-2020,12:35
A A A

Przesadne wydatki administracji rolnej na promocję i reklamę, zwłaszcza w TVP, zarzuciła władzy opozycja. - Dla mnie to są bardzo skutecznie i bardzo dobrze wydatkowane środki - replikował wiceminister Rafał Romanowski.

Podczas poświęconego budżetowi państwa posiedzenia sejmowej komisji rolnictwa poseł Tomasz Lenz (KO) dociekał, czy nadal będą tolerowane wydatki ministerstwa rolnictwa oraz podległych mu instytucji (ARiMR, KOWR i KRUS), które w tamtym roku miały przeznaczyć 9 mln zł na promocję i reklamę.

kowr, jan krzysztof ardanowski, wsparcie dla rolnictwa, zasoby skarbu państwa

Po co powstał KOWR? Nawet minister nie wie

- Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa - Bóg wie, po co powstał. Jest to instytucja, co do której ja nie wiem, jaki był zamysł. I mówię to publicznie - wyznał Jan Krzysztof Ardanowski, minister rolnictwa. Prezentując plany...

- Z tego 4 mln 800 tys. zł zostało wydanych na telewizję publiczną. Wydaje mi się, że jest ona od tego, żeby bezpłatnie przedstawiać problemy rolników, zadania ministerstwa i tematy z tym związane. Niekoniecznie powinniśmy telewizji publicznej za to płacić i to aż takie sumy - przekonywał Lenz.

Poparła go posłanka Dorota Niedziela (KO). Zaznaczała, że programy o tym, co "powinno rzeczywiście być sednem informacji w TVP, czyli na temat ASF i innych niebezpiecznych sytuacji" znalazła tylko dwa. Przypomniała również, że ostatnio na TVP przeznaczono z budżetu kolejne 2 mld złotych.

Z kolei poseł Zbigniew Dolata (PiS) wytykał opozycji, że nie było z jej strony reakcji chociażby w 2012 r., kiedy "minister rolnictwa w czasie rozgrywania EURO doprowadził do emisji kilkudziesięciu reklam ze swoim udziałem".

- Dzisiaj rozrywacie szaty, a pan poseł Lenz wręcz domaga się, żeby telewizja publiczna realizowała materiały za darmo. Nie słyszałem, żeby jakikolwiek dziennikarz chciał pracować za darmo, żeby produkcja programów nic nie kosztowała - argumentował parlamentarzysta.

tomasz nowakowski, maria fajger, jan krzysztof ardanowski, arimr, ministerstwo rolnictwa

Minister mówi wprost: w ARiMR nie będzie "świętych krów"

- Na odprawie dyrektorów wojewódzkich i kierownictwa ARMiR przypomniałem, jaka jest rola agencji, do czego została powołana. Jej ocena zależy od efektywności - mówi Jan Krzysztof Ardanowski, minister rolnictwa.   Szef...

Według wiceministra rolnictwa Rafała Romanowskiego wspomniane około 10 mln zł to bardzo skutecznie i dobrze wydatkowane środki. Sięgają bowiem wręcz promocji międzynarodowej.

- Województwo mazowieckie wydaje na promocję 8 mln zł, a na promocje rolnictwa na terenie województwa prawie 2 mln zł. Jeżeli mówimy o instytucji centralnej, jaką jest ministerstwo rolnictwa, plus o instytucjach podległych i nadzorowanych, to porównując ich wydatki z jednym tylko województwem mazowieckim, można powiedzieć, że naprawdę wydatki na promocję były na bardzo przyzwoitym poziomie. Warto z nich było korzystać, bo nie mówimy tylko o polskim rynku, ale też o promocji międzynarodowej, a tym samym o idącym w rosnące miliardy eksporcie żywności - podsumował wiceszef resortu rolnictwa.
 

Poleć
Udostępnij