Dodatkowy nabór do funduszy promocji mięsa końskiego oraz owczego
Grzegorz Puda, minister rolnictwa ogłosił uzupełniający nabór na kandydatów na członków komisji zarządzających Funduszu Promocji Mięsa Końskiego i Funduszu Promocji Mięsa Owczego na kadencję 2021-2025. Zgłoszenia przyjmowane są do 4 maja.
Dodatkowy nabór został ogłoszony w związku ze zgłoszeniem niewystarczającej liczby kandydatów do tych komisji.
Gdzie te inwestycje w rolnictwo? Fundusz jedynie papierowy
W przypadku Funduszu Promocji Mięsa Końskiego nabór dotyczy jednego miejsca dla kandydata reprezentującego zakłady prowadzące działalność w zakresie przetwórstwa mięsa oraz przedsiębiorców niebędących zakładami przetwórczymi prowadzących działalność gospodarczą w zakresie uboju koni.
Natomiast w Funduszu Promocji Mięsa Owczego chodzi o trzy miejsca dla kandydatów reprezentujących zakłady prowadzące działalność w zakresie przetwórstwa mięsa oraz przedsiębiorców niebędących zakładami przetwórczymi prowadzących działalność gospodarczą w zakresie uboju owiec, zgłoszonych przez ogólnokrajowe organizacje zrzeszające wymienione podmioty.
Zgłoszenia kandydatów do funduszy należy kierować do 4 maja na udostępnionym formularzu, w formie papierowej, na adres: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, ul. Wspólna 30, 00-930 Warszawa.
Samorządowcy chcą utworzenia funduszu na rozwój wsi
Obecnie funkcjonuje 10 funduszy, powołanych na mocy ustawy z maja 2009 r. Każdy zarządzany jest przez komisję zarządzającą składającą się z 9 członków (3 przetwórców produktów rolnych właściwych dla danego funduszu, 5 producentów oraz 1 przedstawiciela izb rolniczych). Kadencja członków komisji zarządzających trwa 4 lata.
Obecna kadencja komisji upływa 31 maja z wyjątkiem Funduszu Promocji Roślin Oleistych.
Do zadań komisji należy m.in. opracowywanie planu finansowego funduszu i opracowywanie strategii promocji dla branż, których dotyczą fundusze promocji. To one podejmują decyzje, czy np. promować branże na targach, w kampanii, poprzez pokazy kulinarne, wydawnictwa czy w formie szkolenia producentów rolnych.
Wysokość środków, jakimi dysponują poszczególne fundusze zależy od wielkości sprzedaży produktów rolnych. Największymi pieniędzmi na promocję dysponują fundusz promocji mleka, mięsa wieprzowego oraz drobiowego.
- Rolnictwo bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś