Dodatkowy nabór do funduszy promocji mięsa końskiego oraz owczego

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Anna Wysoczańska PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
22-04-2021,8:45 Aktualizacja: 22-04-2021,9:20
A A A

Grzegorz Puda, minister rolnictwa ogłosił uzupełniający nabór na kandydatów na członków komisji zarządzających Funduszu Promocji Mięsa Końskiego i Funduszu Promocji Mięsa Owczego na kadencję 2021-2025. Zgłoszenia przyjmowane są do 4 maja.

Dodatkowy nabór został ogłoszony w związku ze zgłoszeniem niewystarczającej liczby kandydatów do tych komisji.


Fundusz KOWR Ventures, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, spółka GPW Ventures ASI S.A., Szymon Giżyński

Gdzie te inwestycje w rolnictwo? Fundusz jedynie papierowy

Zapowiadany głośno w ubiegłym roku Fundusz KOWR Ventures praktycznie nie działa, a tym samym nie ma przewidzianych w jego ramach inwestycji rolnictwo. 14 lipca 2020 r. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa oraz spółka GPW Ventures ASI S.A....

W przypadku Funduszu Promocji Mięsa Końskiego nabór dotyczy jednego miejsca dla kandydata reprezentującego zakłady prowadzące działalność w zakresie przetwórstwa mięsa oraz przedsiębiorców niebędących zakładami przetwórczymi prowadzących działalność gospodarczą w zakresie uboju koni.

Natomiast w Funduszu Promocji Mięsa Owczego chodzi o trzy miejsca dla kandydatów reprezentujących zakłady prowadzące działalność w zakresie przetwórstwa mięsa oraz przedsiębiorców niebędących zakładami przetwórczymi prowadzących działalność gospodarczą w zakresie uboju owiec, zgłoszonych przez ogólnokrajowe organizacje zrzeszające wymienione podmioty.

Zgłoszenia kandydatów do funduszy należy kierować do 4 maja na udostępnionym formularzu, w formie papierowej, na adres: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, ul. Wspólna 30, 00-930 Warszawa.

Stowarzyszenie Samorządy dla Polski, fundusz na rozwój wsi, adam struzik, jacek karnowski

Samorządowcy chcą utworzenia funduszu na rozwój wsi

Samorządowcy skupieni w stowarzyszeniu "Samorządy dla Polski" postulują utworzenie specjalnego funduszu zasilanego z budżetu państwa, z przeznaczeniem na rozwój wsi. - Wieś polska przetrwała różne okresy - wojny, rozbiory,...

Obecnie funkcjonuje 10 funduszy, powołanych na mocy ustawy z maja 2009 r. Każdy zarządzany jest przez komisję zarządzającą składającą się z 9 członków (3 przetwórców produktów rolnych właściwych dla danego funduszu, 5 producentów oraz 1 przedstawiciela izb rolniczych). Kadencja członków komisji zarządzających trwa 4 lata.

Obecna kadencja komisji upływa 31 maja z wyjątkiem Funduszu Promocji Roślin Oleistych.

Do zadań komisji należy m.in. opracowywanie planu finansowego funduszu i opracowywanie strategii promocji dla branż, których dotyczą fundusze promocji. To one podejmują decyzje, czy np. promować branże na targach, w kampanii, poprzez pokazy kulinarne, wydawnictwa czy w formie szkolenia producentów rolnych.

Wysokość środków, jakimi dysponują poszczególne fundusze zależy od wielkości sprzedaży produktów rolnych. Największymi pieniędzmi na promocję dysponują fundusz promocji mleka, mięsa wieprzowego oraz drobiowego.
 

Poleć
Udostępnij