Z powodu braku zgody resortu zdrowia na reklamę cydru oraz oporu resortu finansów, zawieszenie akcyzy na ten alkoholowy napój jest bardzo mało prawdopodobne.
Z powodu braku zgody resortu zdrowia na reklamę cydru oraz oporu resortu finansów, zawieszenie akcyzy na ten alkoholowy napój jest bardzo mało prawdopodobne.
Poinformował o tym Marek Sawicki, minister rolnictwa w rozmowie z agencją ISBnews. - Problem zgody na reklamę cydru leży po stronie resortu zdrowia. Nie chce bowiem dopuścić do otwarcia reklamy dla cydru, tak jak dla piwa - powiedział Sawicki.
Jak informuje "Puls Biznesu" szef resortu rolnictwa przypomniał, że akcyza na cydr została jednak w ubiegłym roku obniżona i zrównana z akcyzą piwną. I na tym chyba się skończy.
- Całkowite jej zniesienie, o co czasowo wnioskowaliśmy, jest raczej mało prawdopodobne - stwierdził minister.
Zawieszenie obowiązywania akcyzy na cydr miało choć w pewnym stopniu zrekompensować straty polskim producentom jabłek, którzy coraz bardziej odczuwają skutki rosyjskiego embarga.