Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych wspiera chętnych do wejścia na chiński rynek. Na razie pomoc dostały trzy firmy, poszukiwane są kolejne.
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych wspiera chętnych do wejścia na chiński rynek. Na razie pomoc dostały trzy firmy, poszukiwane są kolejne.
- Co roku chcemy wybierać kilka firm, którym zaoferujemy miękkie wsparcie: ułatwienie kontaktów przy wejściu na chiński rynek. Uważamy, że największe szanse ma przetwórstwo spożywcze. W ubiegłym roku pomogliśmy Mlekovicie i dwóm innym spółkom. W tym nadal będziemy pomagać jednej z nich i szukamy dwóch kolejnych - mówi Sławomir Majman, prezes PAIiIZ.
Ograniczenie do jednej branży i kilku przedsiębiorców wiąże się z niewielkim budżetem, jakim dysponuje PAIiIZ.
Chińczycy darzą dużym zaufaniem żywność produkowaną na terenie Unii Europejskiej. Wprawdzie kraj opanowali gracze m.in. z Nowej Zelandii, ale to właśnie z powodu ich mleka wybuchła jedna z większych afer z żywnością importowaną.
Słabym wizerunkiem cieszą się też lokalne produkty. Stąd też apetyt na Chiny wśród polskich mleczarzy jest powszechny.