Zgłoś sprzedaż, zezłomowanie lub wycofanie z użytku opryskiwacza
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Lublinie przypomina, aby rolnicy którzy sprzedali, zezłomowali lub wycofali z użytku opryskiwacz jak najszybciej zgłosili ten fakt. W ten sposób można uniknąć kontroli.
Zgłoszenie to można dokonać: pocztą, faksem, droga elektroniczną lub bezpośrednio w Oddziale WIORiN. Wzór zgłoszenia jest dostępny m.in. na stronie www.piorin.gov.pl/lublin.
Państwowa Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa prowadzi ewidencję opryskiwaczy oraz zestawienie badań sprzętu przeznaczonego do stosowania środków ochrony roślin.
Polacy mało wiedzą o środkach ochrony roślin
W ewidencji znajdują się również opryskiwacze, które zostały sprzedane, zezłomowane lub wycofane z użytku i niewykorzystywane do stosowania środków ochrony roślin.
Aktualizacja stanu ilościowego opryskiwaczy powinna zakończyć się do końca marca 2017 r.
Zgodnie z art.76 ust. 1 pkt. 32 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin (Dz.U. z 2017 r. poz. 50) stosowanie środków ochrony roślin sprzętem niesprawnym technicznie, nieskalibrowanym lub uchylanie się od obowiązku poddania tego sprzętu badaniom technicznym w celu potwierdzenia jego sprawności technicznej, podlega karze grzywny w wysokości do 500 zł.
- Uprawa bez tajemnic. W naszym sklepie zamówisz prenumeratę miesięcznika "Nowoczesna Uprawa"