Mescomp Hardy Max. Polski opryskiwacz klasy premium
Firmę z Kościana należy docenić także za zastosowanie najwyższej klasy komponentów układu cieczowego. Sercem opryskiwacza jest wielosekcyjna pompa przeponowa włoskiej firmy Bertolini. Jego wydajność w zależności od modelu waha się od 170 do 300 l/min. Pompy te zdaniem producenta z Kościana wyróżniają się bardzo wysoką niezawodnością. Maciej Maszner od blisko 7 lat lat zajmuje się sprzedażą urządzeń Bertolini i jak dotąd nie zanotował żadnej usterki w okresie trwania gwarancji. Wysoka niezawodność pomp tej firmy wynika z jakości użytych materiałów oraz technologii i precyzji wykonania.
Komponenty bez tajemnic
Bertolini jest jedynym producentem, który do budowy głowic stosuje technologię podwójnego wtrysku w celu utworzenia warstwy ochronnej dla aluminiowego rdzenia. W pierwszej fazie formowany jest metalowy korpus, a następnie powłoka z polipropylenu, której grubość przekracza miejscami 10 mm. Wysoką odporność chemiczną, jak i mechaniczną części mających kontakt z agresywną cieczą uzupełniają wykonane z poliuretanu profilowane membrany i współpracujące z nimi elementy ze stali kwasoodpornej, a także polipropylenowe kolektory dostarczające i odbierające preparat roboczy z głowic pompowych. Zastosowanie takich komponentów ma szczególne znaczenie przy stosowaniu płynnych nawozów. W środowisku takim powszechnie wykorzystywana do budowy pomp stal nierdzewna nie zapewnia odporności na korozję.
Do sterowania strumieniem chemikaliów tłoczonych w kierunku belki Maciej Maszner zdecydował się na zawory włoskiej marki Braglia. Ich obudowy wykonane są z bardzo wytrzymałego kompozytu, zaś części mające bezpośrednią styczność z cieczą roboczą ze stali kwasoodpornej. Szczelność kulowych zaworów odcinających przepływ preparatu opryskowego zapewniają uszczelki zbudowane z grafitowanego teflonu, czyli tworzywa znanego z bardzo wysokiej trwałości i odporności na środki chemiczne.
Dopracowana belka
Zawieszona wahadłowo do ramy belka polowa w opryskiwaczach produkcji Mescompu wykonana jest z wysokogatunkowej stali, którą przed proszkowym naniesieniem powłoki lakierniczej poddaje się procesowi kataforezy. Niezależnie od szerokości roboczej maszyny lanca składana jest na cztery części, umieszczone na czas transportu wzdłużnie do kierunku jazdy. Zarówno całe strony belki, jak i tylko zewnętrzne jej segmenty mogą być w czasie oprysku niezależnie złożone, jeśli zajdzie taka potrzeba.