Ursus C-385 - hałasował z daleka
Nowe wnętrze
Po stoczeniu osi i wymianie jej obudowy, należy ponownie zmontować całą „puszkę”. Na początek wbijamy tuleję z mosiądzu od dolnej strony obudowy. Po umieszczeniu tulei w obudowie można zamocować obrobioną na tokarce oś. Następnie trzeba założyć wewnętrzną tuleję, na której mocowane są łożysko i nowe bieżnie. Ważne jest umieszczenie pod wewnętrzną tuleją grubego, gumowego, krążka, zabezpieczającego wnętrze amortyzatora przed odbiciami. Należy pamiętać również o nasmarowaniu łożysk obrotu osi smarem stałym. Po dokręceniu ich nakrętką, można zamontować od górnej strony małą pokrywkę zabezpieczająca łożysko przed zanieczyszczeniami. Pokrywka ta pełni jeszcze inną rolę. Na niej opiera się gumowy odbojnik. Po jego włożeniu pozostaje nam jeszcze włożenie sprężyny.
Podczas montażu wyszło na jaw, że gwinty niektórych otworów głównej pokrywy amortyzatora są pozrywane. Trzeba było nawiercić inne i ponownie je nagwintować. Aby dokręcić pokrywę i uniknąć zerwania gwintów śrub, warto zamocować amortyzator w swego rodzaju ścisku. Kiedy zniwelujemy nacisk sprężyny dociskając pokrywę ściągaczem, pozwoli nam to na bezstresowe i bezpieczne dla gwintów dokręcanie pokrywy. Trzeba jeszcze pamiętać aby naprowadzić, wkładając np. pręt czy wiertło - otwory w pokrywie na otwory gwintowane w obudowie amortyzatora.
Jeszcze ramię
Naprawiając amortyzator jeszcze jeden element może wymagać interwencji mechaników. Warto sprawdzić, czy otwory mocowania ramion przedniego zawieszenia i śruby nie są zbytnio wyrobione. Z powodu braku amortyzacji i pośrednio z powodu luźnych, niedokręconych śrub, otwory mocowań belki mogą powiększyć się. Radą na to jest zaspawanie ich i nawiercenie nowych, o oryginalnych rozmiarach. Wtedy koniecznie musimy użyć nowych śrub. Na koniec pozostaje zamontowanie łożysk piast kół. Pamiętajmy, aby również tutaj nie szczędzić smaru. Całość montujemy i przykręcamy śrubami, które należy zabezpieczyć przed odkręceniem. Ważne jest również, aby zamocować gumowe osłony w miejscu, w którym amortyzator wysuwa się z obudowy.