Na początek kupiono średniej wielkości gumę odbojową o średnicy 85 mm za 18 zł. Następnie dokładnie zmierzono wielkość uskoku na wewnętrznej stronie wspornika, potrzebną długość i szerokość oraz dodatkowo odległość od wspornika do korpusu. Wyszło, że odpowiedni będzie płaskownik o wymiarach 100 x 8 mm (koszt 10 zł). Z posiadanych zasobów materiałowych ucięto kawałek rury grubościennej, w której powiększono otwór na tokarce, aby uzyskać luz 1 mm. Potem wytrasowano i wywiercono dwa otwory na śruby według rozstawu jak w złamanym elemencie. Następnie po przymiarce zespawano ze sobą płaskowniki i pierścień wykonany z rury. Po zmierzeniu odległości pomiędzy płaskownikiem a korpusem podnośnika skrócono odpowiednio gumę odbojową nożem przecinakiem na tokarce. Tak uzyskano komplet naprawczy.
Tarcza sprzęgła to bardzo ważny element w układzie napędowym każdego ciągnika i jej uszkodzenie bądź po prostu zużycie uniemożliwia dalszą pracę. Jednak nie tylko ona odpowiada za prawidłowe przeniesienie napędu. Współczesne traktory...
Podczas montażu wystarczyło wykręcić kawałek dolną śrubę regulacyjną i jednocześnie utrzymującą dół wspornika wsunąć podstawę wraz z gumą. Następnie przymocowano podstawę śrubami do wspornika i wkręcono dolną śrubą regulacyjną do poprzedniego położenia. Na koniec nałożono cięgiełko łączące wspornik z układem sterującym podnośnika. Śruba dolna powinna być tak ustawiona, by guma była lekko naciśnięta.
Sprawdzenie na sucho
Później sprawdzono działanie regulacji siłowej podnośnika. W tym celu mechanik w czasie pracy silnika ustawił regulację siłową i przy pomocy łyżki do opon, wykorzystując zasadę działania dźwigni, wytwarzał nacisk na czujnik siły. Przy małym nacisku ramiona podnośnika nie unosiły się, a przy dużym uniosły się na ok. 30 cm. Przy dalszym sprawdzaniu duża siła powodowała podnoszenie, średnia zatrzymanie ruchu, a brak siły opuszczanie belek podnośnika. Próba wstępna dała więc pozytywny wynik naprawy podnośnika poprzez zmianę rodzaju elementu sprężystego. Praktyczne sprawdzenie działania regulacji siłowej zostanie wykonane w czasie pierwszej orki.
Czułość regulacji siłowej podnośnika w MF 294S zależy od dwóch czynników. Pierwszy to twardość elementu sprężystego, a drugi to miejsce zaczepienia łącznika górnego. Zaczepienie łącznika na dolnym otworze przekłada się na większą, a na górnym na mniejszą czułość czujnika siły uciągu. W praktyce – gdy podnośnik nie pozwala na głęboką pracę pługa, to łącznik górny przekładamy na górny otwór na wsporniku. Jeśli to nie pomaga, to dociskamy mocniej gumę przy pomocy śruby dolnej wspornika i odpowiednio skracamy cięgiełko łączące wspornik z układem sterującym podnośnika.