Deutz-Fahr 5110, któremu mieliśmy okazję się przyjrzeć podczas prezentacji pod koniec maja w miejscowości Skrzyszew niedaleko Radzynia Podlaskiego, ma moc maksymalną wynoszącą 110 KM przy 2000 obr./min. Nie da się ukryć, że maksimum mocy jest dość wysoko na skali obrotów. Jednak silnik ten ma taką charakterystykę, iż moc spada poniżej 100 KM dopiero przy 1600 obr./min. Możemy więc z powodzeniem pozwolić zejść silnikowi do 1600 obr./min przy chwilowym przeciążeniu bez obawy o znaczny spadek mocy. Maksymalny moment obrotowy rzędu 440 Nm dostępny jest przy 1600 obr./min. Ponadto silnik szybko zbiera się po spadku obrotów do wcześniej ustawionej ich wartości.
Obsługa jednostki napędowej jest, jak to zwykle w Deutz-Fahrze bywa, łatwa do przeprowadzenia. Nowy pakiet układów chłodzenia składa się z chłodnic: cieczy odbierającej ciepło bloku silnika, powietrza doładowywanego, paliwa, układu klimatyzacji oraz oleju skrzyni biegów. Chłodnica klimatyzacji wysuwa się do lewej strony, umożliwiając dojście do bloku chłodnic: intercoolera, oleju przekładniowego oraz paliwa. Za tą potrójną, nieodchylaną chłodnicą umieszczona jest duża chłodnica cieczy. Aby zapobiec jej zabrudzaniu, Deutz-Fahr stosuje wysuwaną do prawej strony filtr siatkowy. Filtr powietrza zasysanego przez silnik umieszczony jest na samym przodzie i jest do niego wręcz nieograniczony dostęp.
Ciągniki nowej serii 7 zostały opracowane przez inżynierów Deutz-Fahr z myślą o pracy tych traktorów w firmach świadczących usługi oraz dużych gospodarstwach rolnych. Na właśnie takie potrzeby powstały dwa modele ciągników o...
Zgrabny i zwrotny
Seria 5 Deutz-Fahra plasuje się wymiarami pomiędzy Agrofarmem a Agrotronem K i serią 6. Rozstaw osi 2,4 m oraz kąt skrętu kół 55° pozwalają zawrócić ciągnikiem w kole o średnicy 7 m. Pracując z kosiarką ciągnik był bardzo zwrotny i wykonanie ostrego zakrętu bez podnoszenia kosiarki, aby nie wyjeżdżać z łąki, nie sprawiło mu najmniejszego problemu.
Utrzymywanie jak najmniejszego poślizgu ułatwia załączanie elektrohydrauliczne napędu przedniego mostu oraz blokady centralnej przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego. Obydwie funkcje możemy załączyć osobno przyciskami na prawej konsoli obok panelu sterowania tylnym podnośnikiem. Przyciski są w kolorze pomarańczowym, więc nie da się ich pomylić z żadną inną funkcją. Opcjonalnie jeśli ciągnik będzie wyposażony w system ASM, możemy automatycznie sterować blokadą i załączaniem przedniego napędu zależnie od prędkości, kąta skrętu kół przednich oraz poślizgu kół tylnych. Jednak naszym zdaniem spokojnie za pomocą dwóch przycisków możemy sterować załączaniem obu tych funkcji.
Ponadto w Deutz-Fahrach serii 5, w wersji P, możemy już ustawiać sekwencję czynności na uwrociach za pomocą systemu ComforTip. System dający użytkownikowi możliwość zapamiętania sekwencji często wykonywanych operacji, takich jak np. włączanie WOM lub operacje TUZ-em. Może być ich nawet ponad 20. Załączamy sekwencję przyciskiem Tip, czyli czarnym przyciskiem z trójkątem na prawej konsoli.