Deutz-Fahr serii 5 jest już dostępny na naszym rynku w wersji standard oraz profesjonalnej „P” Line. Na wersję bezstopniową TTV czekaliśmy do wystawy Agro Show 2013. Wersja standard różni się od profesjonalnej P oczywiście wyposażeniem – m.in. wyświetlaczem, ale też tym, iż w tej pierwszej mamy hamulec postojowy hydromechaniczny, czyli zaciągamy dźwignię uruchamiającą hamulec hydrauliczny. Natomiast wersje P i niedługo TTV mogą być wyposażone w hamulec postojowy Park Brake, czyli hamulec ręczny uruchamiany i zwalniany przyciskiem z prawej konsoli, oraz np. amortyzowaną przednią oś.
Tylko i aż 3,6 litra
Bez względu na wersję znajdziemy pod maską piątek ten sam motor Deutz serii TCD 3,6. Jego pojemność wynosi 3,6 l. Zależnie od modelu generuje on maksymalnie 98,5 KM w modelu 5100, 110 KM w modelu 5110 oraz 122 KM w największym 5120. Jednostka napędowa tej serii Deutz-Fahrów wyposażona jest w turbinę z zaworem wastegate, czyli upuszczania nadmiaru powietrza. Dla użytkownika nie oznacza to praktycznie nic, poza tym, że ma dopasowany wydatek powietrza doładowywanego do cylindrów do potrzeb silnika na danych obrotach. Natomiast układ paliwowy z listwą wysokiego ciśnienia (High Pressure Common Rail) podający paliwo pod ciśnieniem 1600 bar oznacza, że trzeba dbać o dobrą jakość paliwa. Dobrą wiadomością jest to, iż choć układ zasysania powietrza ma zewnętrzną recyrkulację spalin, to obywa się bez filtra cząstek stałych. Jedynym elementem oczyszczającym spalin jest suchy katalizator DOC (Diesel Oxidation Catalyst). Jest on całkowicie bezobsługowy i praktycznie działa poprawnie przez całe życie ciągnika. Dzięki recyrkulacji spalin oraz katalizatorowi silnik spełnia normę czystości spalin Euro IIIB.