Ciągniki Deutz-Fahr – nowa seria 7
Ciągniki nowej serii 7 zostały opracowane przez inżynierów Deutz-Fahr z myślą o pracy tych traktorów w firmach świadczących usługi oraz dużych gospodarstwach rolnych. Na właśnie takie potrzeby powstały dwa modele ciągników o mocy maksymalnej 226 i 246 KM.
Na uwagę zasługuje wyposażenie ich w przestronne kabiny MaxiVision 2. Poza dużą przestrzenią, kabiny zapewniają dobrą widoczność dla operatora z każdej strony. Ciągniki nowej serii wykonano już z nowym panelem InfoCentrePro umieszczonym na kolumnie kierownicy. Ma on kolorowy ekran o przekątnej 5 cali. Jego zadaniem jest wyświetlanie danych roboczych; można wyświetlanie ich dostosować do aktualnych potrzeb, wykonywanych prac itp.
Ciągniki Deutz-Fahr - nowa seria 6
We wnętrzu MaxiVision2, znajdziemy także nowy podłokietnik z joystickiem MaxCom. W kabinie zredukowano poziom hałasu, zniwelowano drgania i ulepszono izolację termiczną, dzięki rozdzieleniu kabiny od przedziału silnika. Opracowany na nowo układ klimatyzacji pracuje cicho i gwarantuje jednolitą cyrkulację powietrza. Nowa Seria 7TTV została wyposażona w najbardziej zaawansowane technologie rolnictwa precyzyjnego. Jest to zakres funkcji monitorowanych przy użyciu terminalu iMonitor 2.0.
Do 60 km/h
Nowa seria jest wyposażana w nowe silniki. Ta jednostka napędowa to Deutz 6.1 spełnia normę emisji spalin Euro 4. Ponadto – jak podaje producent - oferuje większy zapas mocy i możliwość wykorzystania wysokiego momentu obrotowego, przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa oraz preparatu Ad Blue w porównaniu do poprzedniej generacji. Zwiększona została wydajność układu chłodzenia. Obecnie zastosowano wentylator wiskotyczny, sterowany elektronicznie.
Układ napędowy stanowi przekładnia TTV, która pozwala rozwijać prędkości od 0,2 do 60 km/h. Producent zmienił także oprogramowanie tego podzespołu, co ma jego zdaniem ułatwić obsługę. Wszystkie prędkości w górnym przedziale, tzn. 40 km/h, 50 km/h oraz 60 km/h są osiągane przy niższych obrotach silnika.
Deutz-Fahr 9340 TTV o mocy 336 KM
Adaptacja zawieszenia
Deutz-Fahr zastosował m.in. w nowej konstrukcji ciągników inteligentny, adaptacyjny układ zawieszenia przedniej osi. Gwarantuje on stabilność podczas pracy i jazdy pod obciążeniem. Innowacyjny układ Anti-dive zapewnia stabilność oraz bezpieczeństwo transportu. Seria 7TTV to, zdaniem producenta, jedyne klasyczne ciągniki, które są wyposażone w wysokowydajne suche hamulce tarczowe na przedniej osi. Układ ten zapewnia wysoką skuteczność hamowania przy niewielkim nacisku na pedał hamulca.
Wszystkie zawory sterowane proporcjonalnie
Ciągniki nowej serii 7, są wyposażone w pięć zaworów hydraulicznych z tyłu i dwa z przodu. Wszystkie obwody są sterowane proporcjonalnie. Przedni TUZ ma udźwig maksymalny 5480 kG. Tylny podnośnik unosi do 10 000 kG. Ciągnik ma z przodu także gniazdo magistrali Isobus. Hydraulikę roboczą ciągnika zasila pompa o wydajności 120 l/min., w opcji może to być pompa o wydajności do 160 l/min. Prędkość pracy WOM to 540 Eco/1000/1000 Eco z tyłu oraz 1000 lub 1000 Eco z przodu.
Nowe ciągniki Serii 7 charakteryzują się stylistyką opracowaną i udoskonaloną przy współpracy z Italdesign Giugiaro. Mają agresywną, a jednocześnie przyjazną użytkownikowi stylistykę, która stała się cechą charakterystyczną najnowszych modeli marki Deutz-Fahr.