Ciągnik na gaz
Z racji zwiększonej efektywności tego procesu, daje to odczuwalny wzrost mocy (ok. 10%, przy silnikach wolnossących i ok. 30% przy silnikach z turbiną), powoduje spokojniejszą, cichszą pracę silnika oraz zmniejszenie emisji gazów spalinowych.
Poza wyższą mocą silnika, dzięki zastąpieniu paliwa ON w części paliwem gazowym, uzyskuje się także obniżenie zapotrzebowania na oba paliwa o ok. 10%.
Zaletą gazo-Diesla jest to, że nie ma konieczności wykonywania zaawansowanej modyfikacji silnika, jest to system mało inwazyjny i ogranicza się jedynie do montażu reduktora (takiego samego, jak w instalacjach IV generacji do jednostek benzynowych), wtryskiwacza lub wtryskiwaczy gazu, filtra, czujnika MAP (czujnik podciśnienia - z ang. Manifold Absolute Pressure) i sterownika oraz pobrania danych o prędkości obrotowej silnika (pobierane zwykle z alternatora lub pompy oleju silnika).
Dzięki dodaniu paliwa gazowego zwiększa się moc i moment obrotowy silnika. Wzrost mocy następuje poprzez pełne spalenie mieszanki ON+LPG. Zgodnie z informacją na stronach internetowych instalatorów instalacji LPG oraz firm produkujących instalacje gazowe: „Z zamontowaną instalacją aż 98% dostarczonego paliwa ulega dopaleniu, a udział składników toksycznych ulega znacznemu obniżeniu. Zostało to potwierdzone przez badania emisji spalin wykonane w certyfikowanej jednostce badawczej (Pracownia Badań Emisyjnych ITS Warszawa załącznik 1 Protokół 17/09).”