Ciągnik na gaz
Pokuta za gaźnikowce
Często spotyka się opinie, że zastosowanie LPG w silnikach pierwotnie zasilanych benzyną lub olejem napędowym, prowadzi do ich uszkodzenia (np. wypalenia zaworów, tłoków itp.) pod wpływem zbyt wysokiej temperatury spalin.
Jak się okazuje - pokutują tutaj utarte opinie o starych instalacjach pierwszej generacji, stosowanych w silnikach gaźnikowych. W takich instalacjach często dochodziło do pracy silników przy zbyt ubogich mieszankach paliwa/powietrza, co powodowało ponadnormatywne temperatury spalin.
W instalacjach LPG IV generacji, stosowanych do gazo-Diesli zawsze znajduje się czujnik temperatury spalin. Jeśli z jakichkolwiek powodów przekroczy ona bezpieczną wartość - dawka gazu jest ograniczana albo wyłączana. Tak też dzieje się w przypadku zbyt niskich, jak i zbyt wysokich obrotów silnika.
Z uwagi na lepsze osiągi silnika zaleca się unikać pracy z jego maksymalnymi obrotami.
Na dwa paliwa
Zasilanie Diesli w systemach Dual-Fuel jest popularne w ciężarówkach. Natomiast jest to jeszcze rzadki widok w ciągnikach rolniczych. Jednym z zakładów, które zamontowały instalację LPG do ciągnika rolniczego jest Automax, firma Piotra Chojnackiego z Kwiatkówki koło Tomaszowa Mazowieckiego w woj. łódzkim.