Drobiarze liczą na zwiększenie eksportu do Japonii. To perspektywiczny rynek
W środę (18 sierpnia) odbyło się pierwsze wspólne posiedzenie dwóch Zespołów Parlamentarnych - do spraw rozwoju drobiarstwa, jako strategicznej gałęzi polskiej gospodarki oraz do spraw polsko-japońskiej współpracy gospodarczej.
Spotkanie miało duże znaczenie bowiem dzień wcześniej zawarto umowę handlową pomiędzy Unią Europejską a Japonią. Dzięki porozumieniu powstanie największa strefa wolnego handlu na świecie, z rynkami obejmującymi w sumie ponad 600 mln konsumentów.
Polski drób w Chinach to kapitalna szansa dla naszego drobiarstwa
W rozmowach uczestniczyli również polscy producenci drobiu, którzy dostrzegają szansę na szerszą współpracę z tym azjatyckim krajem w zakresie sprzedaży mięsa i przetworów, a także cenionego na tamtejszym rynku produktu luksusowego, tzn. puchu i pierza. Japonia - podobnie jak UE - stawia swoim partnerom handlowym niezwykle wysokie wymagania pod względem jakości produktów spożywczych.
- Każdego roku na tamtejszy rynek trafia około miliona ton drobiu. Biorąc pod uwagę fakt, że Polska jest jednym z liderów eksportu mięsa drobiowego w Unii, a nasze produkty oferują najwyższy poziom jakości i bezpieczeństwa żywności, Japonia jawi się nam jako naturalny kierunek rozwoju wymiany handlowej - mówi Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa-Izby Gospodarczej.
- Równolegle nasz kraj stale umacnia się w obszarze eksportu puchu i pierza na rynek japoński. Do kraju Kwitnącej Wiśni wysyłamy towar najwyższej jakości. Rodzimy puch ma tam status towaru ekskluzywnego - dodaje.
KRD-IG od 2009 roku rozwija system certyfikacji polskiego puchu i pierza. Został usprawniany m.in. przez wprowadzenie audytów producentów. To pozwala na utrzymanie najwyższych standardów produkcji. W ubiegłym roku izba wydała 106 certyfikatów.
Kenta Ikeda, I Sekretarz Ambasady Japonii w Warszawie zadeklarował rozwój współpracy z Polską. Zwrócił uwagę na potencjał wypromowania w swoim kraju silnych naszych marek na rynku mięsa i przetworów drobiowych oraz w segmencie puchu i pierza. Zachęcił ponadto przedstawicieli branży drobiarskiej do promocji produktów na rynku japońskim pod wspólnym brandem.
- Książki warte polecenia: Sygnały brojlerów |Sygnały kur nieśnych