Powstaje strategia promocji polskiej wołowiny
Fundusz Promocji Mięsa Wołowego podjął decyzję o rozpoczęciu prac nad stworzeniem strategii promocji polskiej wołowiny.
Projekt zakłada stworzenie dokumentu ramowego dla sposobu komunikacji sektora wołowego oraz wypracowaniu definicji "Polskiej Wołowiny".
Strategia ma określić cele komunikacyjne branży, sposoby ich realizacji, dobre praktyki komunikacyjne oraz matryce reagowania kryzysowego.
Hodowcy bydła mięsnego podkreślają, że w polskiej przestrzeni komunikacyjnej po stronie branży mięsnej, jak dotąd istnieje duży deficyt atrakcyjnych treściowo i wizualnie materiałów multimedialnych.
PZHiPBM zgłasza uwagi i propozycje do KPS w sprawie dobrostanu bydła
- Materiały te formą i przekazem nie docierają do szerokiego spektrum odbiorców, przez co nie budują kompleksowo pozytywnego wizerunku wołowiny – mówi Jacek Zarzecki, prezes Polskiego Związku Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego oraz przewodniczący komisji zarządzającej Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.
Poszczególne kampanie wizerunkowe przynoszą efekty w postaci punktowych i chwilowych popraw opinii czy też zwalczaniu dezinformacji. Nie są to jednak działania skoordynowane, co jest ich słabością.
Jacek Zarzecki podkreśla, że w celu oparcia strategii na stanie faktycznym i doborze odpowiednich narzędzi, w ramach zadania zostanie przygotowany raport analityczny dot. komunikacji sektora wołowego oraz samej wołowiny w Internecie i mediach społecznościowych takich jak Facebook, X, czy Instagram.
Przygotowana zostanie także analiza różnych kampanii i strategii promocji wołowiny w innych krajach.
Analiza obejmie również dotychczasowe sposoby promocji polskiej wołowiny w kraju i na rynkach zagranicznych, nie tylko przez organizacje rolnicze, ale przede wszystkim przez firmy
Ceny w skupie bydła rzeźnego stabilizują się
- W Polsce żaden sektor rolno-spożywczy, oprócz sektora wołowiny, nie ma swojej strategii sektorowej. Teraz chcemy dodać do tego strategię promocji polskiej wołowiny oraz opracować znak "Polska Wołowina" – mówi Jacek Zarzecki dodając:
– Chcemy, żeby promocja polskiej wołowiny odbywała się według określonego schematu, z wykorzystaniem jednolitego systemu identyfikacji wizualnej.
Podstawą prac będzie cykl spotkań z zakładami, eksporterami i polskimi producentami wołowiny po to, aby strategia była odpowiedzią na ich potrzeby.
– Będziemy korzystać również z wiedzy specjalistów ds. komunikacji internetowej, posiadających praktykę w zakresie komunikacji projektów rolno-spożywczych. Przygotowanie przez nich materiały staną się podstawą do przygotowania strategii – podsumowuje Zarzecki.
Więcej informacji na temat hodowli bydła oraz produkcji mleka znajdziesz w magazynie "Hoduj z Głową Bydło" ZAPRENUMERUJ
Książki warte polecenia: Sygnały racic|Rozród - Praktyczny przewodnik zarządzania rozrodem (Cow Signals)