Powstaje strategia promocji polskiej wołowiny

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Mirosław Lewandowski | lewandowski@apra.pl
08-03-2024,12:55 Aktualizacja: 08-03-2024,12:53
A A A

Fundusz Promocji Mięsa Wołowego podjął decyzję o rozpoczęciu prac nad stworzeniem strategii promocji polskiej wołowiny.

Projekt zakłada stworzenie dokumentu ramowego dla sposobu komunikacji sektora wołowego oraz wypracowaniu definicji "Polskiej Wołowiny".

Strategia ma określić cele komunikacyjne branży, sposoby ich realizacji, dobre praktyki komunikacyjne oraz matryce reagowania kryzysowego.

Hodowcy bydła mięsnego podkreślają, że w polskiej przestrzeni komunikacyjnej po stronie branży mięsnej, jak dotąd istnieje duży deficyt atrakcyjnych treściowo i wizualnie materiałów multimedialnych.

Jacek Zarzecki, PZHiPBM, WPR, wołowina, bydło mięsne, producenci bydła, opasy, mamki, cielęta, dobrostan bydła mięsnego

PZHiPBM zgłasza uwagi i propozycje do KPS w sprawie dobrostanu bydła

Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego zgłosił uwagi i propozycje do wytycznych dotyczących dobrostanu bydła. Uwagi zostały sporządzone do projektu zmiany wytycznych szczegółowych dotyczących przyznawania, wypłaty...

- Materiały te formą i przekazem nie docierają do szerokiego spektrum odbiorców, przez co nie budują kompleksowo pozytywnego wizerunku wołowiny – mówi Jacek Zarzecki, prezes Polskiego Związku Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego oraz przewodniczący komisji zarządzającej Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.

Poszczególne kampanie wizerunkowe przynoszą efekty w postaci punktowych i chwilowych popraw opinii czy też zwalczaniu dezinformacji. Nie są to jednak działania skoordynowane, co jest ich słabością.

Jacek Zarzecki podkreśla, że w celu oparcia strategii na stanie faktycznym i doborze odpowiednich narzędzi, w ramach zadania zostanie przygotowany raport analityczny dot. komunikacji sektora wołowego oraz samej wołowiny w Internecie i mediach społecznościowych takich jak Facebook, X, czy Instagram.

Przygotowana zostanie także analiza różnych kampanii i strategii promocji wołowiny w innych krajach.

Analiza obejmie również dotychczasowe sposoby promocji polskiej wołowiny w kraju i na rynkach zagranicznych, nie tylko przez organizacje rolnicze, ale przede wszystkim przez firmy

ceny bydła rzeźnego, mięso wołowe, wołowina, spadek cen, zakup bydła rzeźnego

Ceny w skupie bydła rzeźnego stabilizują się

Notowania bydła ogółem w połowie lutego pozostały bez zmian. W tym czasie odnotowano wzrost cen krów i wyraźny spadek w grupie bydła w wieku 8-12 miesięcy.    Krajowe zakłady w dniach od 12 do 18 lutego za bydło...

- W Polsce żaden sektor rolno-spożywczy, oprócz sektora wołowiny, nie ma swojej strategii sektorowej. Teraz chcemy dodać do tego strategię promocji polskiej wołowiny oraz opracować znak "Polska Wołowina" – mówi Jacek Zarzecki dodając:

– Chcemy, żeby promocja polskiej wołowiny odbywała się według określonego schematu, z wykorzystaniem jednolitego systemu identyfikacji wizualnej.

Podstawą prac będzie cykl spotkań z zakładami, eksporterami i polskimi producentami wołowiny po to, aby strategia była odpowiedzią na ich potrzeby.

– Będziemy korzystać również z wiedzy specjalistów ds. komunikacji internetowej, posiadających praktykę w zakresie komunikacji projektów rolno-spożywczych. Przygotowanie przez nich materiały staną się podstawą do przygotowania strategii – podsumowuje Zarzecki.

Więcej informacji na temat hodowli bydła oraz produkcji mleka znajdziesz w magazynie "Hoduj z Głową Bydło"  ZAPRENUMERUJ

Książki warte polecenia: Sygnały racic|Rozród - Praktyczny przewodnik zarządzania rozrodem (Cow Signals)



 

 

 

 

 

 

 


 

 

Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 6/2024

Hoduj z głową świnie:

-Choroba obrzękowa niejedno ma imię

-Białko paszowe - problem rzeczywisty czy wydumany?

-Remont stada własny lub z zakupu?

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 6/2024

Hoduj z głową bydło:

-Czy i jak stosować aminokwasy chronione?

-Dlaczego wciąż przekarmiamy krowy białkiem?

-IBR, czyli wyzwanie dla nowoczesnych hodowców

PRENUMERATA