Mleczarze promują się w Chinach. Stawką jest zwiększenie eksportu

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Anna Wysoczańska PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
22-11-2018,11:30 Aktualizacja: 23-11-2018,18:05
A A A

W Chinach przebywa misja gospodarcza przedstawicieli polskich producentów mleka i wyrobów mlecznych, by promować nasze wyroby i zwiększyć eksport do tego kraju.  

Misja odbywa się w ramach realizowanego programu Mleczne Skarby finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mleka. Bierze w niej udział 11 przedstawicieli polskiej branży mleczarskiej - informuje Polska Izba Mleka.

Mleko-Expo 2018, mleko, targi, rolnictwo, bydło, Warszawa, PKiN

Mleko-Expo 2018, czyli polskie mleczarnie mają się czym chwalić

W warszawskim Pałacu Kultury i Nauki trwa 27. edycja targów mleczarskich Mleko-Expo, które są jedną z najważniejszych imprez branżowych w roku. Swoją ofertę prezentuje kilkadziesiąt mleczarni z całego kraju oraz firm...

Organizacja zrzeszająca największych producentów i przetwórców mleka w kraju, od wielu lat prowadzi działania promocyjne mające za zadanie wzmocnienie wizerunku rodzimego mleka i wyrobów mlecznych wśród chińskich konsumentów.

Misja jest kolejnym krokiem i wyjątkową okazją na bezpośrednie zaprezentowanie oferty producentów, a także na nawiązanie bezpośredniego kontaktu i nowych, owocnych relacji biznesowych.

Nasze produkty obecne są na tym wielkim rynku od dłuższego czasu, niemniej potencjał Chin jest w tym zakresie ogromny i wciąż jeszcze nie do końca wykorzystany. Misją objęte są trzy miasta prężnie rozwijającego się biznesu chińskiego: Pekin, Szanghaj i Chengdu.

W pierwszym dniu odbyło się m.in. spotkanie w Pekinie z przedstawicielami rynku chińskiego poprzedzone prezentacją polskiego sektora mleka i charakterystyki polsko-chińskiej wymiany handlowej.

mleko, Komisja Europejska, bydło

KE: sytuacja na unijnym rynku mleka powoli się poprawia

Komisja Europejska poinformowała, że połowa odtłuszczonego mleka w proszku nabytego w ramach zakupów interwencyjnych od 2015 r. - 190 tys. z 380 tys. ton - została ponownie wprowadzona na rynek. Jej zdaniem sytuacja na tym rynku powoli się...

W rozmowach z naszymi przedsiębiorcami uczestniczyło około 30 firm, przedstawicieli zarówno firm już importujących, jak i zainteresowanych importem produktów mlecznych. Byli także przedstawiciele sieci handlowych, dystrybutorzy, hurtownicy, producenci wyrobów bazujących na produktach mlecznych.

Projekt "Mleczne skarby-udział w misjach" realizowany przez Polska Izbę Mleka jest finansowany od 2018 r. ze środków Funduszu Promocji Mleka. Jest kontynuacją programu Mleczne Skarby, informacyjno-promocyjnego Trade Milk, finansowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej, krajowego budżetu oraz Funduszu Promocji Mleka.

Polska do Chin eksportuje m.in. mleko, maślankę sery i serwatkę, która jest najważniejszym produktem żywnościowym wywożonym do tego kraju. W 2017 r. sprzedano jej za ok. 26 mln euro (w 2016 r. za 17 mln euro). W pierwszych ośmiu miesiącach br. Chiny kupiły od nas m.in. 22,7 tys. ton serwatki o wartości 16,8 mln euro i 26,5 tys. ton mleka o wartości ok. 11 mln euro.


 

Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 6/2024

Hoduj z głową świnie:

-Choroba obrzękowa niejedno ma imię

-Białko paszowe - problem rzeczywisty czy wydumany?

-Remont stada własny lub z zakupu?

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 6/2024

Hoduj z głową bydło:

-Czy i jak stosować aminokwasy chronione?

-Dlaczego wciąż przekarmiamy krowy białkiem?

-IBR, czyli wyzwanie dla nowoczesnych hodowców

PRENUMERATA