Mleczarze promują się w Chinach. Stawką jest zwiększenie eksportu
W Chinach przebywa misja gospodarcza przedstawicieli polskich producentów mleka i wyrobów mlecznych, by promować nasze wyroby i zwiększyć eksport do tego kraju.
Misja odbywa się w ramach realizowanego programu Mleczne Skarby finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mleka. Bierze w niej udział 11 przedstawicieli polskiej branży mleczarskiej - informuje Polska Izba Mleka.
Mleko-Expo 2018, czyli polskie mleczarnie mają się czym chwalić
Organizacja zrzeszająca największych producentów i przetwórców mleka w kraju, od wielu lat prowadzi działania promocyjne mające za zadanie wzmocnienie wizerunku rodzimego mleka i wyrobów mlecznych wśród chińskich konsumentów.
Misja jest kolejnym krokiem i wyjątkową okazją na bezpośrednie zaprezentowanie oferty producentów, a także na nawiązanie bezpośredniego kontaktu i nowych, owocnych relacji biznesowych.
Nasze produkty obecne są na tym wielkim rynku od dłuższego czasu, niemniej potencjał Chin jest w tym zakresie ogromny i wciąż jeszcze nie do końca wykorzystany. Misją objęte są trzy miasta prężnie rozwijającego się biznesu chińskiego: Pekin, Szanghaj i Chengdu.
W pierwszym dniu odbyło się m.in. spotkanie w Pekinie z przedstawicielami rynku chińskiego poprzedzone prezentacją polskiego sektora mleka i charakterystyki polsko-chińskiej wymiany handlowej.
KE: sytuacja na unijnym rynku mleka powoli się poprawia
W rozmowach z naszymi przedsiębiorcami uczestniczyło około 30 firm, przedstawicieli zarówno firm już importujących, jak i zainteresowanych importem produktów mlecznych. Byli także przedstawiciele sieci handlowych, dystrybutorzy, hurtownicy, producenci wyrobów bazujących na produktach mlecznych.
Projekt "Mleczne skarby-udział w misjach" realizowany przez Polska Izbę Mleka jest finansowany od 2018 r. ze środków Funduszu Promocji Mleka. Jest kontynuacją programu Mleczne Skarby, informacyjno-promocyjnego Trade Milk, finansowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej, krajowego budżetu oraz Funduszu Promocji Mleka.
Polska do Chin eksportuje m.in. mleko, maślankę sery i serwatkę, która jest najważniejszym produktem żywnościowym wywożonym do tego kraju. W 2017 r. sprzedano jej za ok. 26 mln euro (w 2016 r. za 17 mln euro). W pierwszych ośmiu miesiącach br. Chiny kupiły od nas m.in. 22,7 tys. ton serwatki o wartości 16,8 mln euro i 26,5 tys. ton mleka o wartości ok. 11 mln euro.