Mleko-Expo 2018, czyli polskie mleczarnie mają się czym chwalić
W warszawskim Pałacu Kultury i Nauki trwa 27. edycja targów mleczarskich Mleko-Expo, które są jedną z najważniejszych imprez branżowych w roku. Swoją ofertę prezentuje kilkadziesiąt mleczarni z całego kraju oraz firm współpracujących.
KE: sytuacja na unijnym rynku mleka powoli się poprawia
- W Warszawie prezentujemy całą paletę produktów, z których jest dumna nasza branża - mówi Waldemar Broś, prezes zarządu KZSM Zw. Rew. Podkreśla, że spółdzielnie mleczarskie są dziś w znacznie lepszej kondycji niż jeszcze rok czy dwa lata temu. - Nie jest jednak idealne, o czym mówimy głośno - przyznaje Broś.
Faktem jest, że z roku na rok dynamicznie wzrasta eksport. Polska sprzedaje zagranicę ok. 30-40 proc, produkcji mleczarskiej. O ile ubiegły rok był rekordowy dla polskiego mleczarstwa - wywieziono bowiem produkty o wartości 2,1 mld euro (wzrost o ok. 32 proc.), to w tym roku eksport może być na zbliżonym poziomie do ubiegłegorocznego.
Organizatorzy targów przewidzieli szereg atrakcji m.in. pokaz dekorowania potraw z mleka i jego przetworów, mleczną strefę zdrowia i urody czy dzień mleka.
Targi są dofinansowane ze środków pochodzących z Funduszu Promocji Mleka. Impreza została objęta honorowym patronatem ministra rolnictwa. Patronem medialnym targów jest multiportal Agropolska.pl.