Właśnie te owoce i warzywa Polacy lubią najbardziej
W naszej diecie powinno znaleźć się codziennie przynajmniej pięć porcji warzyw i owoców. Tymczasem niemal 1/3 Polaków uważa, że każdego dnia wystarczy zjeść dwie-trzy porcje.
Biorąc pod uwagę zalecenia ekspertów - to zdecydowanie za mało. Mimo wciąż niedostatecznego spożycia tych produktów, polscy konsumenci mają jednak swoje preferencje: z badania zrealizowanego na potrzeby kampanii "Warzywa i owoce - na szczęście!" wynika, że najbardziej lubią pomidory i jabłka.
Tanie owoce i warzywa. Z tych cen rolnicy nie są zadowoleni
- Wyniki potwierdzają, że Polacy szczególnie cenią dobrze im znane, krajowe produkty. Od lat stanowią one solidną bazę dla przygotowywanych przez nich potraw. I choć trudno wyobrazić sobie polską kuchnię bez takich warzyw, jak ziemniaki, marchew, cebula, papryka czy buraki, starajmy się uwzględniać w diecie również inne niezwykle wartościowe, a rzadziej wykorzystywane jarzyny, np. por, seler, cukinię, groch, dynię czy bób, wybierane przez mniej niż 10 proc. ankietowanych - zachęca Agnieszka Falba-Gałkowska, dyrektor biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii.
Nie jest zaskoczeniem, że najczęściej spożywanymi przez polskich konsumentów owocami są jabłka, po które sięga aż 71 proc. respondentów. Zdecydowanie dystansują one pozostałe produkty z tej kategorii. Za nimi, wśród ulubionych, znajdują się te egzotyczne: banany, pomarańcze i mandarynki. Spośród rodzimych, mieszkańcy naszego kraju preferują jeszcze gruszki, truskawki i wiśnie.
Koniec sprzedawania zagranicznych owoców i warzyw jako polskie
- Jednocześnie pamiętajmy, by jedząc każdego dnia przynajmniej pięć porcji warzyw i owoców dziennie, zachować odpowiednie proporcje: 3/4 warzyw i 1/4 owoców. W ten sposób, w połączeniu z regularną aktywnością sportową, najlepiej zatroszczymy się o siebie, swoje zdrowie i dobre samopoczucie - zapewnia ekspert.
***
Ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna "Warzywa i owoce - na szczęście!" sfinansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Organizatorem kampanii jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś