Rolnictwa precyzyjnego będą uczyć się w nowym ciągniku

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (dk) | redakcja@agropolska.pl
03-10-2018,18:30 Aktualizacja: 03-10-2018,18:52
A A A

Prowadzenie prac w oparciu o dane GPS, wykorzystanie maszyn zapewniających odpowiedni do warunków dobór nawozów - takie możliwości stwarza nowy ciągnik dla uczniów Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa w Leśnej Podlaskiej.

Gdy traktor był uroczyście odbierany podkreślano, że młodzież z placówki z woj. lubelskiego może być konkurencyjna nie tylko na lokalnym rynku pracy, ale także poza granicami naszego kraju. Takim nowoczesnym sprzętem dysponują bowiem uczniowie w Europie czy Ameryce.

Zespół Szkół w Brzostku, brzostek, szkoły rolnicze, krzysztof jurgiel, rafał romanowski, powiat dębicki

Ministerstwo rolnictwa przejęło kolejną szkołę. Porozumienie podpisane

Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Brzostku to kolejna placówka, która trafiła pod skrzydła Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Porozumienie w sprawie przejęcia szkoły podpisano w siedzibie resortu rolnictwa, a w...

Dyrekcja szkoły zapewnia, że wysokiej klasy ciągnik, mający ponadprzeciętne parametry techniczne, wykorzystywany będzie przez uczniów kształcących się w zawodzie technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki do wykonywania zadań z zakresu rolnictwa precyzyjnego podczas zajęć praktycznych.
 
"Jego największą zaletą jest możliwość pracy w systemie jazdy automatycznej w oparciu o dane GPS. Ponadto ciągnik będzie przystosowany do współpracy z inteligentnym rozsiewaczem nawozów i opryskiwaczem polowym, które zapewnią precyzyjny dobór nawozów i środków ochrony roślin do zmiennych warunków polowych" - podaje ZS CKR.

Ciągnik został zakupiony w ramach realizowanego w placówce projektu pt. "Energia kompetencji-Energia sukcesu zawodowego". Jest finansowany ze środków unijnych, a konkretnie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020.

Podstawowym celem projektu było podwyższenie kompetencji i kwalifikacji zawodowych uczniów. W tym celu organizowano m.in.: płatne staże zawodowe u pracodawców, zajęcia laboratoryjne na wyższych uczelniach, dodatkowe zajęcia specjalistyczne (np. z zakresu języka angielskiego branżowego, rolnictwa precyzyjnego), kursy operatorów wózków widłowych i kombajnów zbożowych czy wreszcie studia podyplomowe dla nauczycieli.
 

Poleć
Udostępnij