Promocja żywności wspiera rozwój rolnictwa
- Promocja żywności prowadzona przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa zwiększa jej eksport i wpływa na rozwój rolnictwa - poinformowała Katarzyna Kwiecień, dyrektor Departamentu Wsparcia Eksportu KOWR.
Zadaniem ośrodka jest budowanie silnej marki polskich produktów żywnościowych w kraju i na świecie pod wspólnym hasłem "Polska smakuje" ("Poland tastes good") oraz w oparciu o ogólny i wspólny przekaz, że polska żywność jest wysokiej jakości, bezpieczna, naturalna oraz smaczna.
Minister zachwala polską żywność. Jest dobrej jakości i niedroga
Kwiecień podkreśliła, że promocja przekłada się na dobre wyniki wywozu produktów spożywczych. Według prognoz Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w 2019 r. wpływy z eksportu mogą się zwiększyć o 6,9 proc. do 31,8 mld euro, wobec 29,7 mld euro w 2018 r.
Nadwyżka w handlu produktami rolno-spożywczymi w 2019 r. jest szacowana na 11,2 mld euro wobec 9,7 mld euro w 2018 r.
Dzięki KOWR producenci żywności mogą promować produkty na największych i najważniejszych targach branży rolno-spożywczej na świecie, na korzystniejszych warunkach, niż jeśli mieliby uczestniczyć w nich indywidualnie.
Dyrektor przypomniała, że w tym roku KOWR wraz z polskimi przedsiębiorcami wziął udział w największych targach rolno-spożywczych w 17 krajach na świecie głównie azjatyckich m.in. w Chinach, Wietnamie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz w Niemczech - największego odbiorcy polskich produktów rolno-spożywczych.
Platforma Żywnościowa ruszy za kilka miesięcy. Na początek sesje dla pszenicy
W przyszłym roku organizacja planuje udział w 24 imprezach wystawienniczych w 21 krajach, przede wszystkim w Azji oraz w Europie. KOWR rozpocznie promocję udziałem w największych targach rolno-spożywczych w Niemczech.
Polskie stoiska narodowe będzie można odwiedzić w trakcie targów: International Green Week Berlin "Grüne Woche", "ISM Cologne" oraz BIOFACH w Norymberdze. Na tych ostatnich, na stoisku narodowym planowana jest obecność ponad 50 firm, które będą promować żywność ekologiczną.
Polska oferta eksportowa będzie także prezentowana m.in. na targach w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Japonii, Singapurze, Chinach, Korei Południowej, Tajlandii, Wietnamie oraz Izraelu, a także w Czechach, Holandii, Słowacji i Francji. Nasze stoiska narodowe po raz pierwszy pojawią się również na targach w Serbii, Rumunii oraz Szwecji.
- Rolnictwo bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś