Ministerstwo pomaga eksporterom
Resort rolnictwa uruchamia platformę wymiany informacji o możliwościach zakupu produktów rolno-spożywczych w Polsce.
"Tworzymy nową zakładkę na stronie internetowej ministerstwa, aby ułatwić międzynarodowe kontakty biznesowe i wesprze polską branżę rolno-spożywczą w poszukiwaniu odbiorców żywności na rynkach zagranicznych - czytamy w komunikacie na stronie resortu.
Pomoc dla rolników podczas epidemii. MRiRW podaje szczegóły
Zaburzenia w funkcjonowaniu systemów produkcji i łańcuchów dostaw w następstwie pandemii koronawirusa dotknęły także sektor rolno-żywnościowy. Z jednej strony pojawiają się sygnały o zwiększonym zapotrzebowaniu na żywność z różnych państw z całego świata, z drugiej zaś, krajowi producenci sygnalizują problemy ze zbytem produktów do dotychczasowych odbiorców.
Wychodząc naprzeciw potrzebom w zakresie, resort utworzył nową zakładkę na swojej stronie internetowej (w polskiej i angielskiej wersji językowej).
"Będzie przedstawiać listę organizacji branżowych skupiających producentów rolnych, firmy przetwórstwa i handlu. Z biurami organizacji mogliby się kontaktować potencjalni zagraniczni kontrahenci, zainteresowani importem żywności z Polski, a także Zagraniczne Biura Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Będą mogli w ten sposób uzyskać informację o możliwościach zakupu produktów rolno-żywnościowych w Polsce, jak również informacje z pierwszej ręki o polskich producentach, warunkach naturalnych, strukturalnych i prawnych produkcji, co ma coraz większe znaczenie na bardzo konkurencyjnym globalnym rynku" - wyjaśniło ministerstwo.
Żywności na pewno nie zabraknie, ale ceny pójdą w górę
To inicjatywa, która uzupełnia wiele już istniejących działań promocyjnych prowadzonych przez krajowe instytucje, wspieranych przez przedstawicieli ministra rolnictwa funkcjonujących w wybranych polskich placówkach dyplomatycznych.
Zgłoszenia organizacji branżowych, które zainteresowane są zamieszczeniem kontaktu do ich biur można przesyłać na adres: ofertaeksportowa@minrol.gov.pl.
Pismo powinno zawierać informacje w języku polskim i angielskim: nazwę organizacji, adres, kontakt telefoniczny, fax, e-mail; adres strony internetowej organizacji; zakres produktowy oferty (treść maks. 200 znaków).
- Rolnictwo bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś