Łódzkie potrzebuje lepszej promocji
Ruch turystyczny w Łódzkiem zwiększył się na przestrzeni ostatnich lat, ale region wciąż nie wykorzystuje całego swojego potencjału w tej dziedzinie i powinien zadbać o promocję - uważają autorzy raportu przygotowanego przez Wydział Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego.
- Wnioski z raportu przygotowanego przez Instytut Geografii Miast i Turyzmu są optymistyczne, ale nie w stu procentach zadowalające. Od roku 2009 odnotowujemy stały wzrost liczby osób odwiedzających region i jego stolicę, a także liczby udzielonych noclegów. Poprawia się stan infrastruktury, komunikacja, powstają nowe obiekty noclegowe, a produkt turystyczny przygotowywany jest coraz bardziej profesjonalnie - podkreślił dziekan Wydziału Nauk Geograficznych UŁ prof. Bogdan Włodarczyk.
Polskę coraz chętniej odwiedzają turyści z całego świata
Według raportu ruch turystyczny w regionie wyniósł ponad 4 mln osób, czyli o 250 tys. więcej niż w 2012 roku. Ok. 70 proc. turystów odwiedziło region, a ok. 30 proc. jego stolicę Łódź.
Najwięcej osób odwiedza w celach rekreacyjnych i wypoczynkowych powiaty tomaszowski, rawski, bełchatowski i zgierski. Ostatnio - za sprawą rosnącej popularności uzdrowiska termalnego w Uniejowie - dołączył do nich powiat poddębicki, w którym w 2015 r. liczba noclegów przekroczyła 105 tys.
Agroturystyka coraz popularniejsza. Resort chce ją promować
Mimo że region łódzki w powszechnym mniemaniu nie jest identyfikowany jako obszar atrakcyjny turystycznie, statystycznie wypada nie najgorzej - pod względem liczby osób korzystających z rejestrowanej bazy noclegowej i liczby udzielonych noclegów - znajduje się mniej więcej w połowie listy 16 województw.
Najczęściej jednak są to krótkie pobyty do dwóch dni - na krócej turyści wpadają jedynie na Mazowsze i Podlasie. Zwłaszcza w Łodzi są to wizyty o charakterze biznesowo-zawodowym, co obrazują też dwa okresy największego napływu turystów, przypadające od kwietnia do czerwca i od września do października. W wakacje miasto zamiera, turystycznie ożywia się natomiast region.
Produkty tradycyjne. Łódzkie przekroczyło setkę
- Przed nami jeszcze działania związane z lepszym wypromowaniem i przygotowywaniem kolejnych produktów turystycznych. Liczba certyfikatów uzyskiwanych w konkursach Polskiej Organizacji Turystycznej wskazuje, w Łódzkiem dużo się dzieje, ale wydarzenia te potrzebują promocji - zaznaczył.
Jak dodał, turyści są obecnie coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi o warunki pobytu, ale jednocześnie zwracają nie mniejszą uwagę na to, jak są przyjmowani, dlatego czasami luksusowe hotele i apartamenty przegrywają z miłą, rodzinną atmosferą. W opinii eksperta pobyt w Łódzkiem można z powodzeniem polecać turystom, którzy potrzebują ciszy, spokoju i wypoczynku w otoczeniu przyrody.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś