Wóz przeładowczy Perard Interbenne 46
Francuska firma Perard, producent m.in. przyczep, wozów przeładowczych i rozrzutników obornika, wprowadziła na rynek największy swój wóz przeładowczy. Jest nim poruszający się na tridemie lub gąsienicach Interbenne 46.
Maszyna ma szerokość transportową 2,55 m i jest przystosowana do poruszania się po drogach publicznych. Przyczepa jest podłączana do ciągnika poprzez dolny zaczep, a dyszel pojazdu posiada zawieszenie hydrauliczne, co zdaniem producenta wpływa na stabilność przyczepy.
Interbenne 46 to pojazd którego ładowność techniczna wynosi nawet 50 ton. Na drogach publicznych jednak nie powinniśmy spotkać przyczepy załadowanej powyżej 32 ton.
W niektórych zastosowaniach, jak np. praca na podmokłych terenach, czy jazda po solidnym deszczu, można zamówić podwozie o nazwie X-Track. Jest to układ gąsienicowy, zapewniający stabilność i możliwość łatwiejszej trakcji podczas pracy także na polach z gruntami o słabej nośności (np. piaski).
W wyposażeniu standardowym, przyczepa porusza się na tridemie, którego pierwsze i ostatnie koła są skrętne. Opony mogą mieć szerokość do 800 mm. Opcjonalnie wóz może posiadać szerokie gąsienice do 900 mm. Obydwie wersje dotyczą prac wymagających poruszania się w szerokości transportowej do 3 m.
Agregat wyładowczy Interbenne 46 stanowi solidną i bardzo efektywną konstrukcję. Jej maksymalna wydajność wynosi 400 l/s, co pozwala w praktyce przemieścić 1440 m3 w ciągu godziny. Dzięki unikatowej konstrukcji rury wyładunkowej i napędu jej ślimaka, możemy uruchamiać żmijkę zarówno w stanie rozłożonym, jak i przy złożonej wzdłuż burty rurze. Wysokość wyładunku wynosi od 1,1 do 4,5 m, w zależności od położenia rury wysypowej. Czas opróżniania 46 m3 to tylko 2 min.
Wozy przeładowcze Interbenne to grupa zawierająca jeszcze trzy modele, o pojemnościach skrzyni ładunkowej: 19, 25 i 38 m3.