Ulepszona 14-tonówka Zasław
Zasław zaprezentował kolejną nową skrzynię ładunkową dedykowaną do przyczepy rolniczej. Tym razem montowana jest ona w modelu tej firmy D-737-14.
Jak podaje producent, w tej przyczepie burtowej zastosowano całkowicie nową podłogę skrzyni wytwarzaną z arkusza blachy o grubości 5 mm i nowy system ryglowania burt. Ulepszono również kinematykę dźwigni z płynną regulacją siły docisku burty. Nowa skrzynia charakteryzuje się bezuszczelkowym systemem szczelności. Zastosowano rozwiązanie, dzięki któremu można doszczelnić (rzepak, gorczyca) lub rozszczelnić przyczepę (ziemniaki, buraki, kamienie). - Dzieje się tak za pomocą regulacji na dźwigni do zwalniania zamka centralnego oraz przykręcanym systemem na słupach przednim i tylnym. Skoro jesteśmy przy ryglowaniu centralnym w obecnym nowym modelu element ten jest przykręcany do obrzeża, w poprzedniej wersji był spawany, zaletą tego rozwiązania jest możliwość wymiany w przypadku uszkodzenia całego modułu, nie trzeba nic odcinać spawać i malować - mówi Jarosław Łuczk dyrektor handlowy Agro marki Zasław.
12-tonowa dwuosiówka Zasław z innowacyjnymi rozwiązaniami
W nowej 14-tonowej przyczepie uwagę przykuwa nowa przednia ściana, która wykonana jest z jednego arkusza blachy. Na niej zamontowany jest balkon centralny. Zmieniony został również system zwijania i rozwijania plandeki. Jak podaje producent jej rozwijanie trwa zaledwie 4sekundy i wykonuje się tą czynność z pozycji podłoża.
Tylna burta ma standardowo montowany otwór zsypowy, który zyskał nową kinematykę otwierania oraz zmiany konstrukcyjne nie pozwalające przenikać przez niego wody spływającej po burcie do skrzyni ładunkowej.
Modele przyczep o ładowności 14 ton są dostępne w wersji na obrotnicy jak i na tandemie. Mogą występować w wersji bez słupa środkowego - wtedy wysokość burty wynosi 600+800 mm . W przypadku przyczep w wersji bez słupka, na środku burty spina łańcuch, który jest mocowany na burcie górnej.
Przyczepa Zasław D-737-14 posiada homologację pozwalającą poruszać się z nią z prędkością 40 km/h. Montowane są w niej nowe opony o rozmiarze 385/65 R22,5. Skrzynia ładunkowa ma wewnątrz wymiary: długość 5200 i szerokość 2420 mm. Można wybrać burty 800+600 lub 800+800 mm.