Przyczepa hakowa Pronar T386
Przyczepy hakowe mają zastosowanie przez cały rok, także w rolnictwie. Są to pojazdy, które mogą być używane do transportu różnorakich produktów i różnych substancji. Jedną z nich jest Pronar T386.
Przyczepa ta może być wykorzystywana do wielu różnych zadań m. in. w rolnictwie, budownictwie, gospodarce komunalnej czy sadownictwie. Jest praktycznym sposobem na odbiór, transport, opróżnianie i ustawianie różnego typu kontenerów o długości od 5 do 7,5 m. Mogą to być kontenery skrzyniowe, wywrotki, kontenery płaskie, cysterny i inne.
Przyczepa ma hydraulicznie regulowany i amortyzowany dyszel. Jego hydraulika daje możliwość płynnej regulacji, co pozwala dostosować wysokość cięgna do zaczepu ciągnika. Zamontowane amortyzatory hydrauliczne zabezpieczają dyszel oraz ramy nośne przed drganiami i wstrząsami powstającymi w czasie pracy przyczepy.
T386 może być wykorzystywana zarówno do przewozu kontenerów oraz pracować jako wywrotka. Przełączanie pomiędzy funkcjami pracy odbywa się automatycznie. Aby skrócić czas trwania poszczególnych cykli pracy oraz zwiększyć siłę siłowników, przyczepa ma własny zbiornik oleju i układ hydrauliczny zasilany z WOM ciągnika.
Przyczepa hakowa Pronar T286
Proces załadunku i wyładunku lub wywrotu odbywa się za pomocą dwóch cylindrów hydraulicznych. Oba cylindry jednocześnie unoszą kontener, dzięki czemu bezproblemowo przebiega wciąganie i zdejmowanie kontenera oraz jego rozładunek. Każdy z cylindrów wywrotu wyposażony jest w hamulec, który w ostatniej fazie składania ogranicza prędkość przesuwu ram przyczepy. Na ramie tylnej systemu załadowczego zamontowana jest hydrauliczna blokada kontenera, która zabezpiecza go przed przesuwaniem i podskakiwaniem w czasie przejazdów transportowych.
Sterowanie wszystkimi cylindrami hydraulicznymi odbywa się poprzez hydrauliczny rozdzielacz, stanowiący wyposażenie standardowe. Elektryczny pulpit sterowniczy wyposażony jest w diody sygnalizujące operatorowi aktualne ustawienia i położenie poszczególnych ram przyczepy. Moduł sterujący na podstawie sygnałów dostarczanych z czujników zamontowanych na przyczepie cały czas „czuwa” aby poszczególne funkcje przyczepy uruchamiane były we właściwej kolejności, co zapobiega uszkodzeniu przyczepy lub kontenera.
Przyczepa porusza się na tridemie z rozstawem osi 1810mm, zamontowanych na resorach parabolicznych. Standardowe ogumienie ma rozmiar 445/65 R22,5. Do pracy przyczepy wymagany jest ciągnik o mocy minimum182 KM.