Torion 738 T Sinus - nowa ładowarka marki Claas
Ramię: 2300 kG do 4,96 m
Ładowarka przegubowa Torion ma centralnie umieszczone ramię teleskopowe, osiągające wysokość 4,96 m, licząc do osi obrotu narzędzia. Maksymalny ładunek jaki maszyna może przenosić w całym zakresie pracy teleskopu wynosi 2300 kG i to przy pełnym skręcie przegubu, z widłami paletowymi. Masa wywracająca liczy 3800 kg, i jest to masa działająca na maszynę także w pełnym skręcie. Hydraulika tej zwrotnej maszyny ma wydajność 93 l/min. Producent przewidział montaż dodatkowej pompy o wydatku 28 l/min., w przypadku konieczności współpracy maszyny z osprzętem wymagającym większych wydajności. Maksymalne ciśnienie robocze wynosi 230 barów. Maszyna ma także możliwość doposażenia w dwie pary złączy hydrauliki zewnętrznej, zamontowanych na wysięgniku, a z tyłu w dodatkowe złącze dwustronnego działania.
Zwrotny "łamaniec"
Zastosowanie połączenia układu kierowniczego z przegubowym odchylaniem się obu osi, pozwala na uzyskiwanie dobrego skrętu i zwrotności, przy małym kącie pracy przegubu, wynoszącym 30 stopni. Zewnętrzny promień skrętu po krawędzi łyżki wynosi tylko 4,22 m, a wewnętrzny promień zaledwie 1,49 m. Przegub maszyny jest wahliwy, co umożliwia odchylanie się obu części maszyny na przegubie o 8 stopni.
Smart Loading – łatwiejsza obsługa
Claas Torion Sinus posiada szereg ułatwień, czyniących pracę operatora lżejszą. Do nich należy, dostępny w opcji, system Smart Loading. System pozwala na programowanie wysokości unoszenia, opuszczania, automatykę powrotu łyżki i dynamiczne ograniczenie obciążenia ramienia roboczego. Maszyna jest wyposażona w dotykowy wyświetlacz o 9-calowej przekątnej, prezentujący wizualizację ramienia roboczego. Układ dynamicznego ograniczania obciążenia współpracuje z czujnikami ciśnienia i kąta, ciągle informuje operatora o stanie obciążenia, w formie kolorowego wskaźnika, pokazywanego na terminalu. W przypadku osiągnięcia zakresów niebezpiecznych, przekraczających dopuszczalne obciążenia ramienia, system ogranicza wysuwanie i wsuwanie teleskopu, aż do jego zablokowania. W zależności od wartości obciążenia i aktualnej wysokości ramienia, system może także wpłynąć na szybkość unoszenia/opadania teleskopu oraz szybkość jego wsuwania i wysuwania. Jednym z ciekawszych rozwiązań jest automatyczne wsuwanie ramienia wraz z powrotem łyżki do zaprogramowanej pozycji dolnej.