Torion 738 T Sinus - nowa ładowarka marki Claas
Claas poza odnowioną serią ciągników Axion z silnikami Stage V oraz przygotowaniem pod system pompowania kół CTIC, zintegrowany z systemem Cemos, zaproponował na przyszły sezon kilka nowych grup maszyn. Należą do nich ładowarki, sieczkarnie oraz przyczepy samozbierające.
Niemiecki producent z Harsewinkel wzmacnia swoją pozycję na rynku maszyn do bliskiego transportu wprowadzając takie maszyny jak ładowarka Torion. Te teleskopowe ładowarki przegubowe, będą uzupełnione o nową serię. Ładowarką, która znajdzie się w ofercie Claas będzie maszyna Torion 738 T Sinus.
73 KM Kuboty
Ładowarka jest wyposażona w 4-cylindrowe źródło mocy - 73-konny silnik Kuboty. Jego układ wydechowy jest wzbogacony o DPF i DOC, co umożliwia spełnienie norm czystości spalin Stage V, bez AdBlue. Chłodzenie silnika odbywa się poprzez wentylator z cyklicznie włączanym trybem wydmuchu (rewers). Tryb ten można także aktywować ręcznie, w dowolnej chwili, poprzez stosowny przycisk.
Claas zaprezentował nowości na najbliższy sezon
Do 20 i 40 km/h
Układ jezdny to dwustopniowy hydrostat, automatycznie zmieniający biegi. Operator nie musi jednak zgadzać się na działania automatycznej przekładni, może sam wybrać zakres. Pierwszy umożliwia poruszanie się z prędkością do 20 km/h, drugi zaś do 40 km/h. Maszyna ma system automatycznej zmiany biegów Smart Shifting, współpracujący z synchronizacją przekładni i hydrostatu. W standardowym wyposażeniu maszyny znajdują się blokady mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu (tzw. LSD), dzięki czemu maszyna porusza się pewnie, nawet na śliskich czy miękkich podłożach.
Przejrzysta kabina
Kabina Toriona Sinus ma wąskie cztery słupki, co daje operatorowi dobrą widoczność, szczególnie na ramię teleskopu i podłączone narzędzia. Kierowca ma wygodną pozycję za kierownicą, dba o to amortyzowany i podgrzewany fotel. Komfortu dodaje układ klimatyzacji kabiny oraz ergonomiczne położenie elementów sterowania. Po prawej stronie fotela znajduje się regulowany podłokietnik i dżojstik. Poniżej, bliżej bocznej szyby producent zlokalizował niezbędne przyciski oraz elementy regulacyjne.