Zetor Forterra 105 po 600 mth
Wymienili również duży wkład filtra powietrza na nowy. Ponadto sprężone powietrze z ciągnika wykorzystali do oczyszczenia siatkowego filtra oleju skrzyni przekładniowej. Filtr ten składający się z części magnetycznej i siatkowej podlega zawsze czyszczeniu – nie trzeba go wymieniać.
Do Zetora wchodzą 52 l oleju przekładniowego, który jest jednocześnie wykorzystywany przez układ hydrauliczny ciągnika. Wymieniany jest co 1200 mth pracy ciągnika.
Zetor Forterra z Euro IV i nowy Major
Sprawdzili także poziom elektrolitu w akumulatorach i stan jego klem. Wymieniony został również wkład filtra paliwa, a znajdujący się przed nim odstojnik został oczyszczony.
Paweł Jakubowski, serwisant Zetor Polska, poinformował nas, że sprawdzeniu podlegają również wszystkie dostępne śruby, które w razie potrzeby są dokręcane. W czasie jazdy próbnej kończącej przegląd kontrolowany jest także układ hamulcowy. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, należy go wyregulować.
W tym celu podnoszony jest tył ciągnika, tak aby można było swobodnie obracać tylnym kołem. W pobliżu tylnego zaczepu transportowego po jego stronie lewej i prawej znajdują się dwie śruby regulacyjne - oddzielne dla kół tylnych ciągnika. Jeden z serwisantów obraca kołem, a drugi w tym czasie dokręca wspomnianą śrubę. W momencie zablokowania koła należy o pełen obrót (360o) odkręcić śrubę i regulacja siły hamowania jednego koła jest zakończona. Z drugim postępujemy analogicznie.