John Deere'y serii 6R z AdBlue
Przedni TUZ z EHR
W porównaniu do poprzedniej wersji w nowych ciągnikach serii 6R wprowadzono sporo zmian dotyczących hydrauliki zewnętrznej. Co prawda wydajność pompy pozostała na niezmienionym poziomie (114 standardowo lub 155 l/min opcjonalnie), ale liczba par gniazd hydraulicznych wzrosła z czterech do sześciu. Mogą one być umieszczone z przodu ciągnika (maksymalnie dwie) i z tyłu (maksymalnie sześć). Ponadto złącza hydrauliczne mają dźwigienki do zwalniania panującego w nich ciśnienia. Dzięki temu wyciągnięcie przewodu jest łatwe – nic go już w gnieździe nie trzyma. Zarówno z tyłu, jak i z przodu ciągnika znajdują się gniazda do tzw. wolnego, bezciśnieniowego spływu oleju.
Użytkując ciągnik John Deere serii 6R, który ma przedni TUZ w wersji premium, będziemy mogli regulować prędkość jego opadania, podnoszenia i zakres wysokości, w której ma pracować. Po prostu jest to wersja z EHR-em, czyli elektronicznie sterowanym podnośnikiem. Oczywiście tylny TUZ dźwigający od 8 do 9 t (zależnie od modelu) działa tak samo. Przedni TUZ ma udźwig 4 t.
Z tyłu ciągników nowej serii 6R montowany jest zaczep o większej szerokości niż w poprzedniej wersji. Jest on identyczny jak ten w seriach 7R i 8R. Pozwala to łatwiej zaczepiać wał przegubowo-teleskopowy na WOM-ie, gdyż miejsca na wykonanie tej czynności jest więcej. W nowych 6R udoskonalone zostały również stabilizatory bocznych ramion tylnego TUZ-u.
Olej silnikowy co 750 mth
Pracując nowym ciągnikiem serii 6R w nocy, zapewne docenimy sterowane z monitora CommandCenter światła LED. Mają one 55 razy dłuższy okres eksploatacji niż standardowe światła halogenowe, pomimo tego, że zużywają aż o 45% mniej prądu.
Przyznajemy, że najważniejsze punkty serwisowe w nowych ciągnikach serii 6R są łatwo dostępne. Jedyny minus, jaki zauważyliśmy, to konieczność wspinania się z przodu traktora w celu wyjęcia wkładu filtra powietrza znajdującego się tuż pod górną pokrywą maski zaraz za pakietem chłodnic. Jeżeli jednak ciągnik ma przedni TUZ – najlepiej z obciążnikiem – to zadanie to jest łatwiejsze do wykonania. Po prostu można go wykorzystać jako stopień i podest jednocześnie.
John Deere podaje, że w nowych ciągnikach serii 6R okresy międzyobsługowe dla filtra oleju, filtra paliwa i oleju silnikowego zostały wydłużone z 500 do 750 h. Bez wątpienia obniża to koszty części zamiennych i serwisu.