Gaz do zwalniania
Challenger wyposażony jest w 16-biegową przekładnię z sekwencyjną ich zmianą. Użytkownik może wybrać jej sposób. W trybie automatycznym skrzynia sama będzie dobierać przełożenie. Natomiast w każdej chwili możemy przejść w tryb ręcznej zmiany. Tuż obok guzików zmiany biegów mamy przycisk uruchamiania sekwencji czynności. Różnica jest taka, że zamiast czterech czy pięciu czynności, które musi wykonać operator, czyli podniesienia narzędzia, redukcji prędkości i po zawróceniu ponownego zagłębienia i powrotu do obrotów roboczych, wciskamy tylko dwa razy guzik na dżojstiku. Przy wielokrotnym zawracaniu na końcu pola każdy operator będzie zadowolony z możliwości usprawnienia sobie pracy poprzez ustawienie sekwencji czynności.
Challenger rozpoczyna produkcję opryskiwaczy RG serii 300, czyli opryskiwaczy zaczepianych. W listopadzie 2015 będą przedstawione dwa pierwsze modele, czyli RoGator 333 i RoGator 344. Będą one dostępne w sieci dilerów marki Challenger od...
Jazda ciągnikiem Challenger wymaga od operatora przyzwyczajenia się do kilku specyficznych, w porównaniu do maszyn tradycyjnych ciągników, zachowań w kabinie. Przede wszystkim do wyboru kierunku jazdy służy dżojstik. Pchając go do przodu, jedziemy do tyłu, a jeśli go puścimy, ciągnik zatrzyma się. Pociągnięcie dżojstika do siebie skutkuje jazdą do tyłu. Dlatego do jazdy w trybie automatycznej zmiany przełożeń mamy duży przycisk do blokowania dżojstika w pozycji wychylonej do przodu.
Challenger wyposażony jest w pedał gazu, ale jego działanie jest specyficzne. Obroty robocze ustawiamy gazem ręcznym. Natomiast gaz nożny służy do ich zmniejszania. Płynne naciśnięcie gazu skutkuje spowolnieniem ciągnika. Dlatego w ciągniku ten pedał tak naprawdę naciskamy tylko na uwrociach.
Nowe serce
Ciągniki Challenger serii 700D wyposażone są w silnik AGCO Power o pojemności 8,4 l z układem oczyszczania spalin z tlenków azotu za pomocą redukcji katalitycznej, czyli SCR. W modelu MT765D silnik daje ciągnikowi 382 KM mocy maksymalnej i 350 nominalnej. Maksymalny moment obrotowy przy 1500 obr./min wynosi 1540 Nm.
Challenger serii 700 wyposażony jest w klasyczny trójpunktowy układ zawieszenia z tyłu. Jego udźwig maksymalny wynosi 8,1 t. Pompa hydrauliki obsługująca podnośnik i złącza może podać do 165 l/min. Opcjonalnie dostępna jest także pompa hydrauliczna o wydatku maksymalnym 224 l/min.
Ciągnik, który pracował na polu gospodarstwa Odryty, wyposażony był również w układ jazdy równoległej TopCon z dokładnością 1-2 cm. Taka dokładność pracy była możliwa dzięki wykorzystaniu sygnału korekcyjnego z sieci GSM, czyli stacji RTK net firmy TPI. Ciągnik przez cały czas pracy utrzymywał dokładność i co ważniejsze – praktycznie nie tracił sygnału.