Polski drób podbija kolejny azjatycki rynek
Polscy producenci drobiu wzięli udział w targach Vietfood&Beverage 2016 w Ho Chi Minh. Przedstawiciele branży odbyli szereg spotkań z potencjalnymi odbiorcami naszego drobiu na wietnamskim rynku oraz z przedstawicielami lokalnej administracji.
Polskie stoisko było największym i jednym z najczęściej odwiedzanych na targach. Naszego drobiu próbowała m.in. Kim Thoa, minister, podsekretarz stanu w Ministerstwie Przemysłu i Handlu Socjalistycznej Republiki Wietnamu.
Drób wyprzedził wieprzowinę i taniał najszybciej
Polska wysłała w 2015 roku do Wietnamu produkty rolno-spożywcze o wartości 100 mln euro. Największy udział (aż 30 proc.) stanowiły produkty mleczarskie i ryby. Tamtejszy rynek jest otwarty na nasze towary, w tym drób i już kilku znaczących eksporterów wysyła tam regularnie swoje wyroby.
Potencjał tego rynku nie jest wciąż jednak w pełni wykorzystany. Drób stanowi obecnie zaledwie 2 proc. wartości sprzedaży do tego azjatyckiego kraju, a jego wolumen jest o połowę mniejszy niż w latach 2009/2010.
Przedstawiciele Krajowej Rady Drobiarstwa-Izby Gospodarczej postanowili więc promować wysokiej jakości mięso drobiowe właśnie podczas jednej z największych imprez targowych w tym rejonie. Nawiązano wiele kontaktów mogących zaowocować rozwojem współpracy.
Eksport drobiu idzie w górę. Coraz większy udział Polski
Odwiedzający stoisko KRD-IG mogli ponadto wziąć udział w pokazach kulinarnych i degustacjach dań przygotowanych na bazie mięsa drobiowego przez Artura Mroza, uznanego szefa kuchni.
Zorganizowano również seminarium poświęcone specjalistycznym zagadnieniom związanym z systemem produkcji drobiu w Europie, jego jakością i zasadami certyfikacji QAFP, a także możliwością wymiany handlowej z Wietnamem.
- Jesteśmy mile zaskoczeni, że nasza oferta spotkała się z tak pozytywnym odbiorem w Wietnamie. Widzimy duży potencjał tego rynku i jesteśmy przekonani, że prowadzone działania przyniosą realne efekty w kierunku wzrostu eksportu. Spotkania, które mieliśmy okazję tu odbyć, pozwoliły nam lepiej poznać oczekiwania odbiorców i specyfikę tego rynku - podsumowuje Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny KRD-IG.