Polska może jeszcze zwiększyć eksport drobiu
Singapur jest zainteresowany zakupem polskiego drobiu, nie tylko na potrzeby zabezpieczenia bieżących potrzeb rynku, ale też uważa nasz kraj za strategiczny kierunek importu żywności - informuje Krajowa Rada Drobiarstwa-Izba Gospodarcza.
Przy współpracy KRD-IG z Ambasadą Polski w Singapurze, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz singapurskiej organizacji Meat Traders Association (Stowarzyszenie Handlowców Mięsa) odbyło się spotkanie online, którego celem było wzmocnienie relacji handlowych pomiędzy krajami.
Branża drobiarska wychodzi na prostą
Wzięli w nim m.in. polscy producenci mięsa drobiowego. Rozmawiano o eksporcie do tego azjatyckiego państwa-miasta. Pokłosiem spotkania jest podpisanie przez Krajową Radę Drobiarstwa oraz Meat Traders Association umowy o współpracy.
"Przedmiotowa umowa umożliwi obu stronom podejmowanie wspólnych działań w obszarze związanym z dostępem polskiego drobiu do rynku singapurskiego, w tym w zakresie wymiany informacji na temat jakości i bezpieczeństwa eksportowanego mięsa. Jednym z elementów współpracy będzie tworzenie możliwości dla przyszłych działań i projektów" - napisano w komunikacie KRD.
Singapur importuje mięso głównie z Brazylii. Polska jest krajem członkowskim UE dopuszczonym do sprzedaży drobiu na tamtejszy rynek - ważny dla naszego wywozu mięsa, w tym drobiowego, ze względu na niemal całkowite uzależnienie od importu żywności. Jednocześnie, z uwagi na położenie, Singapur może stanowić centrum logistyczne dla towarów wysyłanych do krajów regionu, m.in. do Chin.
- Singapur dostrzega potencjał polskiego sektora drobiarskiego. W celu zwiększenia możliwości eksportowych, postanowiliśmy rozpocząć współpracę celem wypracowania rozwiązań korzystnych zarówno dla Polski, jak i dla Singapuru. Dlatego też od kilku miesięcy wspólnie z Ambasadą RP w Singapurze pracowaliśmy nad stworzeniem memorandum dotyczącego współdziałania pomiędzy naszymi krajami, które jest ukoronowaniem szeregu działań mających przynieść obu stronom wymierne korzyści - podsumował Dariusz Goszczyński, dyrektor generakny KRD-IG.
Polska jest największym producentem mięsa drobiowego w UE - w 2020 wyniosła 2 mln 917 tys. ton (w zakładach zatrudniających 50 osób i więcej). Ponad 55 proc. (1,6 mln ton) wyrobów wartych ponad 2,7 mld euro trafiło na eksport. Sprzedaż drobiu to największa pozycja w handlu artykułami rolno-spożywczymi.
- Książki warte polecenia: Sygnały brojlerów |Sygnały kur nieśnych |Sygnały indyków