W przemysł mleczarski najwięcej inwestują Irlandia, Holandia i Dania

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Rafał Leroch | hoduj@apra.pl
04-05-2016,17:15 Aktualizacja: 04-05-2016,17:55
A A A

Przemysł mleczarski do swojego rozwoju potrzebuje sporych pieniędzy. O inwestycje w tym sektorze najlepiej zadbali Irlandczycy, Holendrzy, Duńczycy oraz Niemcy.

Nieco mniej środków z jednego wyprodukowanego litra mleka inwestowano we Francji oraz Wielkiej Brytanii.

Analizę przemysłu mleczarskiego pod względem inwestycji w latach 2011-2015 przeprowadziła i opublikowała brytyjska firma "Promar", która wskazała, że z sześciu największych udziałowców na rynku mleka najmniej inwestowała Wielka Brytania.

cena mleka, mleko, krowy mleczne, mleczarnia

Mleko w Unii Europejskiej jest coraz tańsze

Mleko w krajach UE tanieje. Jak wynika z informacji brytyjskiej organizacji producentów mleka AHDB Dairy w lutym bieżącego roku na podstawie danych zebranych ze wszystkich państw członkowskich Wspólnoty średnio wyniosła ona 29,34 Euro...
Choć wielkość inwestycji w tym kraju w latach 2011-2015 wyniosła 468 mln euro, to w przeliczeniu na litr wyprodukowanego mleka Wielka Brytania przeznaczyła na inwestycje 2,4 pensów na litr mleka.

W Niemczech, w opisanym okresie, wielkość środków przeznaczonych na inwestycje wyniosła 1,4 mld euro, a w Irlandii 785 mln euro.

Jednak odnosząc to do produkcji mleka inwestycje w Irlandii między 2011 a 2015 rokiem wyniosły 9,9 pensów na litr mleka, zaś w Niemczech blisko 4 pensy/l.

W Holandii oraz Danii wartość ta przekroczyła 6 pensów na litr, zaś średnia z sześciu krajów wspomnianych w raporcie ukształtowała się na poziomie 4,1.

Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 6/2024

Hoduj z głową świnie:

-Choroba obrzękowa niejedno ma imię

-Białko paszowe - problem rzeczywisty czy wydumany?

-Remont stada własny lub z zakupu?

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 6/2024

Hoduj z głową bydło:

-Czy i jak stosować aminokwasy chronione?

-Dlaczego wciąż przekarmiamy krowy białkiem?

-IBR, czyli wyzwanie dla nowoczesnych hodowców

PRENUMERATA